Dlouhou dobu bylo možné nastavit dynamický remarketing pouze v zemích s podporou Merchant Center – a v ostatních zemích měli smůlu. Před nějakou dobou však Google umožnil vytvořit dynamické reklamy ve všech zemích. Nyní lze nastavit v kterékoliv zemi a nejen pro eshopy se zbožím, ale dokonce i pro služby (letenky, hotely…).
V zemích s podporou Google nákupů je nastavení (pro eshopy) jednoduché a řeší se přes Merchant Center. V ostatních zemích, a pro služby, se nastavuje trochu jinak.
Co je dynamický remarketing?
Jedná se o reklamu, ve které uživateli vnucujete produkty, které navštívil na vašem webu. Ze všech remarketingových strategií bývá tato reklama ta nejúčinější, proto je dobré ji využívat. Reklama může být bannerová, nebo textová – od toho se také odvíjí její cena (bannery mají vyšší CPC).
V současné době můžete vytvořit dynamický remarketing na následující služby:
- Vzdělávání
- Lety
- Hotely a pronájmy
- Zaměstnání
- Místní slevové akce
- Reality
- Maloobchod
- Cestovní ruch
- Vlastní typ zdroje
Přičemž pod Vlastní typ zdroje se schovává maloobchod (eshopy) v zemích bez podpory Merchant Centra a vše ostatní – fantazii se meze nekladou.
Jak tedy na to?
1) Přidání a úprava remarketing kódů
Na web musíme přidat speciální značku (tag), přes kterou budeme sbírat data o uživatelích – hlavně to, které produkty si prohlíželi.
Pro letenky např:
Pro jednotlivé produkty musíte automaticky doplňovat informace (ID, typ stránky, cena atp.) – na základě těchto údajů pak můžete vytvářet remarketingové seznamy. Podle ID (povinný parametr) se navíc páruje stránka s produktem ve feedu.
Příklad: na webu (detail produktu) se nám propíše parametr flight_destid: „PRA2015“ – v dynamickém remarketingu se pak bude zobrazovat produkt, který má ve feedu ID právě „PRA2015“
Značku přidáme na každou stránku webu a přejdeme k dalšímu kroku.
Návod na přidání kódu: Přidání značky pro dynamický remarketing na web
2) Vytvoření vlastního feedu
Do Sdílené knihovny AdWords musíme nahrát feed (zdroj) se všemi produkty, které chceme propagovat. V tomto souboru budou ke každému produktu informace o ceně, dostupnosti, značce, kategorii, popisek atd.
Feed můžeme nahrát buď ručně (jednorázově), nebo přes API. Bohužel AdWords nenabízí automatické stahování, takže bez API musíte pro aktualizaci nahrát feed znovu (třeba každý den).
Zdroje najdeme v sekci Sdílená knihovna (v menu nalevo) > Firemní údaje
Pozor na jednu věc – remarketing má svá specifika – nesmíte cílit na uživatele s citlivým obsahem (sex shopy apod), – proto musíte ze zdroje odstranit choulostivé produkty, které se v remarketingu objevit nesmí.
Návod a specifikace feedu: Vytvoření zdroje pro dynamické obsahové reklamy
3) Vytvoření kampaně
V AdWords si vytvoříme novou kampaň cílenou pouze na Obsahovou síť. Nastavíme všechny potřebné věci (oblasti, jazyky…) a hlavně musíme kampani přiřadit feed. V Nastavení > sekce Pokročilá nastavení > Nastavení dynamických reklam vybereme námi vytvořený feed z kroku 2:
4) Vytvoření reklam
Nyní si vytvoříme sestavy dle námi požadované struktury, přidáme cílení na Remarketingové seznamy a přejdeme k vytváření reklam.
V reklamní sestavě se překlikneme na záložku Reklamy a vybereme možnost +Reklama > Galerie reklam
Dále máme možnost vybrat si z Grafické reklamy (bannery), nebo Textové:
Vykočí na vás docela složitý a nepřehledný editor, ve kterém můžete upravit vzhled reklam – doporučuji si s tím docela vyhrát a zkusit co které hejbátko dělá.
Reklamy upravíme, zobrazíme si náhled a – pokud jsme s výsledkem spokojeni – dáme uložit.
No a je to – po schválení by se měly reklamy začít zobrazovat!
Závěr
Nastavit dynamický remarketing se může zdát složité, ale schopný PPC správce (ve spolupráci s webmasterem) by to měl zvládnout. Funkce je nyní k dispozici ve všech zemích a pro všechny vertikály – od maloobchodu po zájezdy – takže nic nebrání jeho používání.
Takže vzhůru do pronásledování uživatelů!
PS: Doporučuji používat Tag Manager
Jak zapracovat na Google nákupech najdete i daty: https://marekpech.cz/blog/jak-nakopnout-vykon-google-nakupu/
Feed pro Google Merchant center je také validní pro produktové reklamy na Facebooku. Zkusili jsme to zkombinovat a funguje to skvěle. Více info zde: https://jiwo.cz/vytvoreni-produktoveho-katalogu-facebooku/