Remarketing – jak na to?

Remarketing/retargeting je funkce, pomocí které můžete oslovit uživatelé, kteří již navštívili Vaše stránky. Nastavení této funkce je jednoduché – stačí postupovat dle nápovědy Skliku a AdWords, vložit značku na všechny stránky Vašeho webu a už můžete vytvářet jednotlivé seznamy.

  1. Nápověda Sklik Retargetingu – napoveda.sklik.cz/cz/vytvarime-kampan/retargeting
  2. Nápověda AdWords Remarketingu – support.google.com/adwords/answer/1752338?hl=cs

Každou objednávku předchází určitý proces výběru zboží, který můžeme ovlivnit dobře cíleným marketingem. Objednávkou ale náš business nekončí – se zákazníkem přece můžeme pracovat i po dokončení objednávky!

Jak to funguje si ukážeme na následujícím případu. Stačí se podívat na pár eshopů s pneumatikami a už se na Vás všude valí reklama na pneumatiky 🙂

Remarketing - VivaPneu

Remarketing – VivaPneu

Jak vytvářet seznamy

Pro cílení si nejdříve musíte vytvořit seznamy, kde se Vám budou sbírat jednotliví uživatelé, na které poté můžete cílit. Strategii cílení byste si měli rozmyslet dopředu – budu cílit na všechny jednu nabídku, nebo u každé kategorie nabídnu něco jiného? Od seznamů se Vám budou odvíjet texty inzerátů. Doporučuji vytvářet minimálně 3 kategorie seznamů:

  • Uživatelé, kteří u Vás již nakoupili (Nákup) – tento seznam je jasný. Pokud prodáváme spotřební zboží, tak mu jej můžeme po čase znovu nabídnout pomocí reklamy.
  • Uživatelé, kteří došli do košíku, ale nákup nedokončili (Košík) – v tomto seznamu budeme mít nerozhodnuté zákazníky. Zřejmě byli jen kousek od dokončení objednávky, tak se je pokusíme dotlačit k nákupu.
  • Všichni ostatní návštěvníci stránek (Ostatní) – lidé, kteří na stránky přišli, ale nabídka je nezaujala natolik, aby vložili zboží do košíku.

Pokud máte velký eshop se spoustou kategorií, tak doporučuji vytvořit zvlášť seznamy pro každou tuto kategorii. Budete tak mít například 3 seznamy pro Notebooky, 3 seznamy pro Televize, 3 seznamy pro Mobily…je to hodně práce a ve výsledku můžete mít v kampani stovky sestav, ale výsledek stojí za to.

Vylučování seznamů

Pokud cílíme na uživatele, který u nás vložil zboží do košíku, tak nesmíme zapomenout vyloučit ty, kteří už u nás nakoupili. Není nic otravnějšího, než když Vás po nákupu pronásleduje reklama, která Vás stále nabádá ke koupi toho, co jste právě objednali. Stejně vyloučíme u ostatních návštěvníků seznamy Košík a Nákup – na každý seznam máme jinou strategii cílení, takže nechceme, aby se nám to míchalo dohromady.

Jak dlouho uživatele otravovat?

Zde neexistuje univerzální rada – zkuste to a uvidíte. Je zboží, které člověk vybírá klidně několik měsíců (auto, dům), naopak jsou obory, u kterých se člověk rozhoduje rychle (kosmetika, papírnictví, jídlo). Nastavujte délku seznamů s citem a mějte na paměti, že nechcete uživatele příliš otravovat. Můžete si zkusit rozdělit seznamy na několik částí (0-7 dní, 8-14 dní, 15-30 dní…) a rozhodnout se podle statistik.

Stejně tak budeme postupovat i při nastavení omezení zobrazení – abychom uživatele příliš neotravovali, tak omezíme zobrazování inzerátů na 15-30 zobrazení za den.

Strategie textů na jednotlivé kategorie

Každý seznam obsahuje jiný typ návštěvníků. Na základě toho musíte upravit texty inzerátů a přizpůsobit svou reklamní strategii. Pokusím se nastínit základní scénáře remarketingu:

  • Uživatelé, kteří u Vás již nakoupili – zde bude dobré nabídnout lidem novinky, akce, nebo příslušenství k věci, kterou zakoupili. Pokud si člověk koupil motorovou pilu, tak mu můžeme nabídnout náhradní řetězy, ochranné pomůcky, nebo servis.
  • Uživatelé, kteří došli do košíku, ale nákup nedokončili – zde můžeme připomenout, že si chtěli koupit motorovou pilu, ale objednávku nedokončili. Připomeneme v textu výhody našeho eshopu a důvod proč by měl pilu koupit zrovna u nás. Pokud je uživatel stále v rozhodovacím procesu, tak se ho pokusíme dotlačit k dokončení nákupu. Můžeme třeba nabídnout dopravu zdarma, malou slevu, nebo něco podobného.
  • Všichni ostatní návštěvníci stránek – připomeneme, že vybírali motorovou pilu, a že máme velký výběr. Nezapomeneme zmínit, proč mají nakoupit u nás.

Bannery v remarketingu

V remarketingu se nemusíme omezovat pouze na textové inzeráty – vložit do sestav můžeme i bannery. Ty bychom však měli upravit na míru cílové skupině (remarketingový seznam) – nedoporučuji tak vkládat pouze obecné bannery, které třeba používáte u klasické obsahové sítě. Bannery fungují dobře v obou systémech (Sklik i AdWords), pouze u Skliku je problém s malým zásahem. Přeci jen je síť Skliku menší a nemá v nabídce tolik webů s povolenou grafickou reklamou. Přesto však doporučuji dát bannery i do Skliku – každá objednávka se hodí. No a jak by takový banner mohl vypadat můžete vidět na tomto příkladu, kde tlačíme uživatele do dokončení objednávky:

Remarketing - Parfums.cz

Remarketing – Parfums.cz

V dalším článku si řekneme něco o dynamickém remarketingu.

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *