Dynamický remarketing ve 4 krocích

Dlouhou dobu bylo možné nastavit dynamický remarketing pouze v zemích s podporou Merchant Center – a v ostatních zemích měli smůlu. Před nějakou dobou však Google umožnil vytvořit dynamické reklamy ve všech zemích. Nyní lze nastavit v kterékoliv zemi a nejen pro eshopy se zbožím, ale dokonce i pro služby (letenky, hotely…).

V zemích s podporou Google nákupů je nastavení (pro eshopy) jednoduché a řeší se přes Merchant Center. V ostatních zemích, a pro služby, se nastavuje trochu jinak.

Co je dynamický remarketing?

Jedná se o reklamu, ve které uživateli vnucujete produkty, které navštívil na vašem webu. Ze všech remarketingových strategií bývá tato reklama ta nejúčinější, proto je dobré ji využívat. Reklama může být bannerová, nebo textová – od toho se také odvíjí její cena (bannery mají vyšší CPC).

Dynamická reklama parfums.sk

Dynamický banner parfums.sk

Dynamický textový inzerát

Dynamický textový inzerát

V současné době můžete vytvořit dynamický remarketing na následující služby:

  • Vzdělávání
  • Lety
  • Hotely a pronájmy
  • Zaměstnání
  • Místní slevové akce
  • Reality
  • Maloobchod
  • Cestovní ruch
  • Vlastní typ zdroje

Přičemž pod Vlastní typ zdroje se schovává maloobchod (eshopy) v zemích bez podpory Merchant Centra a vše ostatní – fantazii se meze nekladou.

Jak tedy na to?

1) Přidání a úprava remarketing kódů

Na web musíme přidat speciální značku (tag), přes kterou budeme sbírat data o uživatelích – hlavně to, které produkty si prohlíželi.

Pro letenky např:

Dynamický remarketing

Pro jednotlivé produkty musíte automaticky doplňovat informace (ID, typ stránky, cena atp.) – na základě těchto údajů pak můžete vytvářet remarketingové seznamy. Podle ID (povinný parametr) se navíc páruje stránka s produktem ve feedu.

Příklad: na webu (detail produktu) se nám propíše parametr flight_destid: „PRA2015“  – v dynamickém remarketingu se pak bude zobrazovat produkt, který má ve feedu ID právě „PRA2015

Značku přidáme na každou stránku webu a přejdeme k dalšímu kroku.

Návod na přidání kódu: Přidání značky pro dynamický remarketing na web

2) Vytvoření vlastního feedu

Do Sdílené knihovny AdWords musíme nahrát feed (zdroj) se všemi produkty, které chceme propagovat. V tomto souboru budou ke každému produktu informace o ceně, dostupnosti, značce, kategorii, popisek atd.

Feed můžeme nahrát buď ručně (jednorázově), nebo přes API. Bohužel AdWords nenabízí automatické stahování, takže bez API musíte pro aktualizaci nahrát feed znovu (třeba každý den).

Zdroje najdeme v sekci Sdílená knihovna (v menu nalevo) > Firemní údaje

Nahrávání feedu

Nahrávání feedu

Pozor na jednu věc – remarketing má svá specifika – nesmíte cílit na uživatele s citlivým obsahem (sex shopy apod),  – proto musíte ze zdroje odstranit choulostivé produkty, které se v remarketingu objevit nesmí.

Návod a specifikace feedu: Vytvoření zdroje pro dynamické obsahové reklamy

3) Vytvoření kampaně

V AdWords si vytvoříme novou kampaň cílenou pouze na Obsahovou síť. Nastavíme všechny potřebné věci (oblasti, jazyky…) a hlavně musíme kampani přiřadit feed. V Nastavení > sekce Pokročilá nastavení > Nastavení dynamických reklam vybereme námi vytvořený feed z kroku 2:

 

Propojení kampaně s feedem

Propojení kampaně s feedem

4) Vytvoření reklam

Nyní si vytvoříme sestavy dle námi požadované struktury, přidáme cílení na Remarketingové seznamy a přejdeme k vytváření reklam.

V reklamní sestavě se překlikneme na záložku Reklamy a vybereme možnost +Reklama > Galerie reklam

2015-08-04_1403

Dále máme možnost vybrat si z Grafické reklamy (bannery), nebo Textové:

2015-08-04_1328

Vykočí na vás docela složitý a nepřehledný editor, ve kterém můžete upravit vzhled reklam – doporučuji si s tím docela vyhrát a zkusit co které hejbátko dělá.

Editor dynamických reklam

Editor dynamických reklam

Reklamy upravíme, zobrazíme si náhled a – pokud jsme s výsledkem spokojeni – dáme uložit.

No a je to – po schválení by se měly reklamy začít zobrazovat!

Závěr

Nastavit dynamický remarketing se může zdát složité, ale schopný PPC správce (ve spolupráci s webmasterem) by to měl zvládnout. Funkce je nyní k dispozici ve všech zemích a pro všechny vertikály – od maloobchodu po zájezdy – takže nic nebrání jeho používání.

Takže vzhůru do pronásledování uživatelů!

 

PS: Doporučuji používat Tag Manager

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

2 komentářů

  1. Marek napsal:

    Jak zapracovat na Google nákupech najdete i daty: https://marekpech.cz/blog/jak-nakopnout-vykon-google-nakupu/

  2. Karel napsal:

    Feed pro Google Merchant center je také validní pro produktové reklamy na Facebooku. Zkusili jsme to zkombinovat a funguje to skvěle. Více info zde: https://jiwo.cz/vytvoreni-produktoveho-katalogu-facebooku/

Napsat komentář: Marek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *