Dynamický remarketing – co to je?

Remarketing už máte v malíčku a cílíte na všechny segmenty Vašeho eshopu. Co dál? Nastavte si dynamický remarketing! Dynamický remarketing funguje na stejném principu, jako remarketing klasický, pouze je vylepšen o dost zásadní funkci – uživateli se zobrazují produkty, které prohlížel na Vašem eshopu! Nenápadně mu tak pořád podsouváte produkt, který si prohlížel. Tato funkce je vhodná pouze pro eshopy (avšak pro všechny eshopy) a doporučuji ji využívat. Dynamický remarketing zatím nabízí pouze Google AdWords, ale Sklik jej má také v plánu (blíže nespecifikované datum).

Jak to nastavit?

  1. Pro nastavení dynamického remarketingu musíte mít účet Merchant Center (Google nákupy)
  2. Do tohoto účtu nahrajete feed dat (seznam produktů), stejně jako třeba u Zboží.cz, nebo Heureky. Pravidla pro formát dat nalezente v nápovědě Google.
  3. Nyní musíte účet MC propojit s účtem AdWords, ze kterého budete inzerovat (stejně jako u PLA)
  4. Do zdrojového kódu svého eshopu přidáte značku pro dynamický remarketing (toto bude dělat Váš programátor/webmaster)
  5. Po kontrole funkčnosti značky můžete začít vytvářet dynamické kampaně pro remarketing

Jak takový remarketing vypadá?

Dynamický remarketing má mnoho formátů – jedná se vlastně o bannerovou reklamu, kde obsah banneru generuje přímo Google z feedu Merchant Centra (popisky, cenu, obrázky). Je tedy důležité mít feed neustále aktuální. Formát banneru (šablony) se dá nastavit pomocí průvodce přímo v administraci AdWords kampaní. Stačí vytvořit kampaň pro dynamický remarketing a Google Váš již provede potřebnými kroky. Banner pak může vypadat třeba takto:

Dynamický remarketing - SportObchod

Dynamický remarketing – SportObchod

Rozhodně doporučuji používat všechny formáty a velikosti (včetně HTML5), pro co největší zásah. Hodně opomínaný je také textový formát (ano – dynamický remarketing lze cílit i přes text!), který se musí do kampaně nahrát zvlášť přes Galerii reklamDynamické reklamy na produkty – textové reklamy. Takový inzerát rozhodně mezi klasickým textem vyčnívá – posuďte sami:

Dynamický remarketing - text

Dynamický remarketing – text

Jak kampaně rozdělit?

U dynamického remarketingu Vám stačí rozdělit kampaň jen na základní scénáře – Návštěvníci stránek a Košík (bez nákupu). V případě, že prodáváte spotřební zboží, které se kupuje pravidelně, můžete přidat také sestavu pro Nakupující – lhůtu, po které začnete nabízet lidem produkty, které již zakoupili si musíte určit podle typu produktů, které prodáváte. Rozhodně ale neinzerujte dříve, než jste schopni produkt doručit. Můžete si kampaň rozdělit i na jednotlivé sekce eshopu – to pokud řešíte rozdílné ceny konverze u různých výrobků.

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *