Vlastní metriky v Google AdWords

V Google Analytics již nějakou dobu můžeme používat vlastní (vypočítané) metriky – nyní jsme se dočkali i v Google AdWords. Konečně se nemusíme dívat na to škaredé číslo u ROAS a přemýšlet kolik % to je PNO…teď si prostě PNO vypočítáme!

Jak vlastní metriky nadefinovat?

1. Vybereme položku Sloupce > Upravit sloupce

Upravit sloupce

2. Vybereme metriku Vlastní sloupce a klikneme na +Sloupec

Přidat vlastní sloupec

3. Nadefinujeme si vlastní sloupec/metriku! Máme možnost zvolit si Název, krátký popisek sloupce, výpočet a v čem má být výsledek (číslo/procenta/měna). Do vzorečku lze zadávat i číslo, používat závorky atd.

Vlastní metrika AdWors

4. Přidáme sloupec do pravého menu, přeházíme si pořadí sloupců dle vlastní chuti a klikneme na Použít (vybrané sloupce lze i uložit)

5. Metriky se nám objeví v přehledu a můžeme je začít používat

K čemu vlastní metriky?

Pomocí vlastních metrik si můžeme vypočítat vlastní KPI ukazatele a pomocí nich poté optimalizovat kampaně. Na vlastní metriky fungují Automatická pravidla i filtry, takže si tímto můžeme práci s účtem hodně zjednodušit.

Napadá mě použití např. pro:

  • PNOcena/hodnota konverzí
  • Zisk/Ztráta(hodnota konverzí*marže)-cena

A spousty dalších…fantazii se meze nekladou 😉

Co mi (zatím) chybí

  • Vlastní metriky/sloupce nejsou k dispozici na úrovni účtu (v MCC)
  • Vlastní metriky nelze použít v Přehledech (doh!)

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *