Vyhledávací stránky partnerů Google

Říkáte si občas, že Vám kampaně jedou nějak divně? Průměrná pozice je špatná, a přitom reklamy vidíte pořád na prvním místě. CTR je nízké, ale jste si jistí relevancí KW i skvěle napsaného textu reklamy…důvodů může být několik – a jeden z nich může být zobrazování na partnerských webech ve Vyhledávací síti.

O co jde?

Reklamy AdWords se nezobrazují pouze na vyhledávací stránce Google, ale také na webech jeho partnerů. Jedná se o weby, které spolupracují s Google a u výsledku svých vyhledávání zobrazují AdWords reklamy. Google tím zvýší své pokrytí a daný web dostane provizi z proklikaných peněz. Pro oba výhodný obchod – někdy to však může být na úkor zadavatele reklamy.

Segmentace statistik

Abychom se podívali, jak si naše reklamy vedou v jednotlivých sítích, musíme si statistiky rozsegmentovat. V AdWords jednoduše klikneme na Segment a vybereme Síť (s partnerskými vyhledávacími stránkami)

Segmentace podle sítě

Segmentace podle sítě

Následně si můžeme u jednotlivých entit (KW, inzeráty, kampaně, sestavy…) zobrazit statistiky pro jednotlivé segmenty

Statistiky podle sítě

Statistiky podle sítě

A hned vidíme rozdíly – zobrazení na partnerských webech může být i 15x více, než na Google. Liší se míra prokliku, cena za proklik i průměrná pozice – to vše nám může zkreslovat statistiky. Pokud nám třeba jde o přední pozice na Google, tak bez segmentace bychom si mysleli, že máme lepší prům. pozici, než ve skutečnosti…

Pozn.: Při vytváření kampaně je automaticky zaškrtnutá možnost Zahrnout partnerské weby ve Vyhledávací síti

Kde všude se můžeme zobrazovat?

Oficiální seznam Google Search partnerů nikde nenajdete a ani zástupci Google jej nemají – navíc se tento seznam může docela často měnit. Pro představu se jedná o stránky jako:

  • bazos.cz
  • centrum.cz
  • alexa.com
  • amazon.com
  • aol.com
  • askjeeves.com
  • biglobe.ne.jp
  • bizrate.com
  • btopenworld.com
  • comcast.net
  • cs.com
  • dealtime.com
  • dogpile.com
  • earthlink.com
  • excite.com
  • froogle.com
  • go.com
  • disney.com
  • infospace.com
  • libero.it
  • mamma.com
  • metacrawler.com
  • mysearch.com
  • myway.com
  • netscape.com
  • nifty.com
  • nytimes.com
  • searchalot.com
  • searchresult.net
  • sportsline.com
  • sympatico.ca
  • teoma.com
  • updated.com
  • washingtonpost.com
  • webcrawler.com
  • yahoo.co.jp

Většinou tedy jde o vyhledávače a srovnávače všeho možného, ale najdete zde i velké obchodní domy (Amazon), nebo zpravodajské weby (NY Times). Bohužel nelze vybrat na kterých z těchto webů se chcete zobrazovat.

Lze to vypnout?

Ano – velmi jednoduše. V nastavení (Všechna nastavení) příslušné kampaně stačí odškrtnout checkbox u položky „Zahrnout partnerské weby ve Vyhledávací síti„.

Nastavení partnerských sítí

Nastavení partnerských sítí

Bohužel nelze cílit kampaně pouze na partnerské weby – jistě by to byla zajímavá možnost (jiné CPC, jiné texty…).

Závěr

Závěr je tedy jednoduchý – sledujte výkon rozdělený na partnerské sítě. Ze zkušenosti vím, že kolikrát mají lepší výsledky (konverze, CPA), než vyhledávání přímo na Google. Bude se to však lišit podle druhu kampaně. Je tedy na Vás, abyste s těmito statistikami naložili, jak uznáte za vhodné.

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *