DSA – 5 tipů pro pokročilé nastavení

DSA

DSA – neboli Dynamic Search Ads – je speciální druh kampaně v AdWords, kde se nenastavují klíčová slova. Jak tedy Google pozná, kdy má zobrazovat Vaši reklamu? Jednoduše – robot Google už má Váš web dávno prolezlý a má jej zaindexovaný – ví tedy, jaký obsah se na které stránce nachází.

Pro koho je DSA vhodné?

DSA se doporučuje nastavovat u každého klienta, ale samozřejmě pro někoho je tato funkce vhodnější, než pro jiné. Nejvhodnější je DSA pro:

  1. Eshopy s často se měnícím zbožím
  2. Rozsáhlé stránky
  3. Když si nejste jistí na jaká KW se chcete zobrazovat

DSA pro pokročilé

Mnozí správci PPC kampaní se DSA moc nezabývají – pouze jej „nějak“ nastaví (jestli vůbec) a už se o tuto kampaň nestarají. To je ovšem chyba – ač je DSA pouze doplněk ke klasickým kampaním, tak nám může přinést docela pěkné výsledky. Podívejme se tedy na 5 tipů jak si s DSA vyhrát pro nejlepší výkon:

1) Rozdělení kampaně na více sestav

Pokud prodáváte více druhů výrobků (nebo nabízíte více služeb), tak si vytvořte více sestav podle kategorií. Inzeráty se totiž píšou na úrovni reklamních sestav, takže určitě chceme na kategorii auta zobrazovat reklamu s textem relevantním k autům.

2) Vyloučení nerelevantních stránek (info, kontakty…)

I v Automatických cílech máte možnost přidat vyloučení – na úrovni kampaně i sestavy. Vylučte tedy stránky, na které byste nedělali reklamu ani ručně – různé kontakty, o nás, info o doručení, obchodní podmínky i blog.

3) Kontrola vyhledávacích dotazů (vylučující slova)

DSA se občas chytá na podivná klíčová slova – je tedy důležité pravidelně procházet report vyhledávacích dotazů a přidávat vylučující klíčová slova.

4) RDSA – použití remarketingových seznamů

Po přidání remarketingových seznamů do DSA získáte dynamický remarketing ve vyhledávání – skvělá funkce, která vám pomůže snížit CPA a zaměřit se na uživatelé, kteří Vaše stránky již znají. Návodů je na netu hodně – třeba na blogu PPC Hero.

5) Rozšíření

Ač se to zdá být samozřejmé, tak spousta lidí zapomíná, že DSA je klasická vyhledávací reklama a zobrazujou se u ní všechny rozšíření. Nezapomeňte tedy přidat rozšíření o lokalitu, popisky, odkazy i telefon.

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

5 komentářů

  1. Ľubomír Varga napsal:

    Super článok! Na DSA kampane sa veľmi často zabúda pri optimalizácii, alebo sa nedostatočne využívajú možnosti DSA optimalizácie. Pár svojích skúseností som dal dokopy v podobnom článku tu: https://www.ppcperformancelab.sk/blog/optimalizujeme-dsa-kampane-pre-vyssie-zisky

  2. Andrea napsal:

    Chci vyloučit stránky (celou subdoménu blogu) v DSA z vyhledávání. Agentura mi tvrdí, že vyloučit lze stránky pouze pro obsahové kampaně. Mě se to nezdá. Je to pravda? Děkuji

  3. Janek napsal:

    To vyloučení je stěžejní. Na jednom eshopu nasadili nově tabulky velikostí od všech výrobců (cca 200 značek x cca 10 kategorií) a nikdo mi to neoznámil. O to více jsem byl pak překvapený, když jsem se podíval do vyhledávacích dotazů, kde se to jen hemžilo velikostníma tabulkama. Takže je vždy důležité svému PPCčkaři takovéto „drobnosti“ říkat.

    Pro DSA je za mě také důležité mít dobře odladěné SEO, kdy je např. potřeba zakázat indexaci nesmyslných filtrů. Člověk si jinak zaplatí u velkých eshopů za dost nesmyslné stránky:)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *