Již od začátku dubna testujeme v uzavřené betě novou funkci Skliku – cílení na zařízení. Nyní Sklik funkci zpřístupnil pro všechny inzerenty, takže můžete vytvořit zvlášť kampaně na Mobily/Tablety/PC a dokonce i multimediální zařízení (Smart TV, Playstation…). Funkci naleznete v nastavení kampaní.
Nově si také můžete ve statistickém reportu vyfiltrovat typy zařízení, což se bude hodit při optimalizaci kampaní. Tyto statistiky jsou dostupné od data 18.3.2014, kdy byla tato funkce zavedena.
Zatím tato funkce neumožňuje modifikaci nabídek (CPC) podle typu zařízení, jako u Google AdWords. Pokud chcete mít rozdílné ceny za proklik pro PC/Mobily/Tablety, tak musíte kampaně rozdělit. Do budoucna se snad dočkáme i této funkce…
K čemu tuto funkci využít
- Rozdílné ceny za proklik – můžeme vytvořit různě cílené kampaně a jednotlivým typům zařízení přiřadit různé CPC
- Vypnutí Mobilů/Tabletů – někdy prostě nechceme cílit na mobilní zařízení. Pomocí této funkce je můžeme vypnout
- Rozdílné texty – pro mobilní zařízení můžeme vymyslet různé texty inzerátů (Nakupte na mobilu, Zavolejte si taxi z mobilu…)
Rozdělením Vašich PPC kampaní můžete ušetřit spoustu peněz – člověku se až chce říci „konečně můžu ty mobily vypnout i v Skliku“ Ale lepší pozdě, než nikdy… 🙂