Nástroje pro správu PPC kampaní

Při správě PPC kampaní všichni používáme spoustu nástrojů a programů, které nám pomáhají v naší práci. Některé nám šetří čas, jiné nervy, ale všechny mají jedno společné – ulehčují nám práci, a proto je dobré je používat. Rozhodl jsem se sepsat krátký seznam nástrojů, které používám já:

 

URL Builder

Často je potřeba k cílové URL přidat UTM parametry pro sledování výkonu v Google Analytics. Pro zjednodušené vkládání můžete použít nástroj pro tvorbu adres s parametry pro Zdroj, Médium, Obsah, Dotaz a Kampaň.

Nástroj pro tvorbu adres URL

Nástroj pro tvorbu adres URL

Odkaz: http://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=cs

Kombinátor klíčových slov

Občas je potřeba spolu zkombinovat několik slov – prodáváte např. okna v každém městě (brno,praha,ostrava…). Můžete to udělat buď ručně, nebo použít jeden z kombinátorů. Tyto nástroje Vám navíc vygenerují klíčová slova i v požadovaných shodách (včetně modifikované +volné)!

Kombinátor klíčových slov

Kombinátor klíčových slov

Odkazy:

  1. adaptic.cz/znalosti/nastroje/ppc-mixer
  2. kw.tre.sk
  3. kombinator.cz

OpenRefine (Google Refine)

Skvělý nástroj pro analýzu klíčových slov/vyhledávacích dotazů. Z nepřehledných statistik dokáže vydolovat (pokud víte, jak na to) velmi zajímavá data. O využití již napsala pěkný článek Větrovka, takže doporučuji jej přečíst a směle do analýzy!

Google Refine

Google Refine

Odkaz: http://openrefine.org

Excel (tabulkové procesory)

Ve výčtu nezbytných nástrojů nelze nezmínit Excel (nebo podobný program). V Excelu můžeme z feedu z Heureky tvořit samotné kampaně, provádět hromadné úpravy, nebo hodiny studovat statistiky a hrát si s kontingenční tabulkou. Záleží pouze na Vás (a Vašem umění s Excelem), jak tento nástroj dokážete využít. Pro PPC je to však nepostradatelný pomocník – a dají se sehnat i podobné programy zadarmo (LibreOffice, Google Docs…).

Tabulkový procesor

Tabulkový procesor

Odkaz: http://www.libreoffice.org/

AdWords Editor

Asi nejdůležitější a nejpoužívanější nástroj každého PPCčkaře. V AdWords Editoru můžete vytvářet a upravovat kampaně, provádět hromadné změny – a to vše i v režimu offline (a změny následně přes Editor rovnou odeslat). A díky „průmyslovému standardu“ lze v tomto nástroji vytvářet i kampaně do Skliku!

AdWords Editor

Používejte AdWords Editor

Odkaz: http://www.google.cz/intl/cs/adwordseditor/

Google Tag Manager

Tento nástroj souvisí s PPC spíše okrajově, ale přeci jen ušetří spoustu času. Díky Google Tag Manageru můžete spravovat remarketingové značky, konverzní kódy a další měřící kódy pomocí jedné služby (jediného kódu). Nemusíte tedy při každé změně nahánět klienta a ten „ajťáky“. Jednoduše si klient do webu vloží jeden kód Tag Manageru a následně se kódy už upravují přes webové rozhraní! Jednoduché, rychlé a pohodlné. Do GTM se navíc přihlašujete pod svým účtem a pokud s klientem spolupráci ukončíte, tak Vám jednoduše odebere práva.

Google Tag Manager

Google Tag Manager

Odkaz: https://www.google.com/tagmanager/

Tag Assistant

V souvislosti se správou značek (tagů) na webu se Vám bude hodit i toto rozšíření pro Chrome. Jednoduše uvidíte, které značky se na webu nacházejí a zda jsou v pořádku. Doplněk Vám dokonce ukáže, zda jsou značky implementovány správně, případně co je třeba upravit/doladit. A nemusíte nic hledat ve zdrojovém kódu!

Google Tag Assistant

Google Tag Assistant

Odkaz: https://chrome.google.com/webstore/detail/tag-assistant-by-google/kejbdjndbnbjgmefkgdddjlbokphdefk

Nástroj pro tvorbu překlepů

V dnešní době rozšířených přesných shod se to může zdát jako zbytečnost, ale i tak se Vám někdy může hodit vygenerovat si seznam překlepů z určitého klíčového slova (pro Sklik, Bing…). Donedávna jsem používal nástroj na Webtrhu, ale cca před měsícem tento nástroj z webu zcela zmizel. Nyní tedy používám nástroj na SeoBook, který však nemyslí na češtinu. Pokud znáte lepší nástroj (český), tak budu rád za link.

Generátor Překlepů

Generátor překlepů

Odkaz: http://tools.seobook.com/spelling/keywords-typos.cgi

Hustota klíčových slov

Tento nástroj se dá použít na kontrolu cílové stránky, nebo pro pomoc při tvorbě obsahových kampaní na Skliku. Vypíše Vám hustotu klíčových slov na cílové stránce (1-3 slovných).

Měření hustoty KW

Měření hustoty KW

Odkaz: http://tools.seobook.com/general/keyword-density/

Odkaz 2 : http://www.seonastroje.cz/analyza-klicovych-slov

 

Pokud používáte nějaký nástroj, který zde nezmiňuji, tak budu rád za komentáře! 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *