Mobily a tablety jedou

S postupným rozšiřováním mobilního internetu, a běžnou součástí WiFi ve všech lepších telefonech, si čím dál více budou Vaši uživatelé zobrazovat stránky na mobilních zařízeních. Nejsou to však pouze mobily, ale také tablety, phablety a podobná (podivná) zařízení. Je tedy dobré s tím počítat i při návrhu PPC kampaní. Ne všechny PPC systémy si s tím poradí – některé nabízí lepší nástroje, jiné skoro žádné. První se samozřejmě musíme podívat na počet takových přístupů na našich stránkách. K tomu nám dokonale poslouží Google Analytics.

Google Analytics

V Google Analytics se můžete podívat kolik uživatelů přistupuje na Vaše stránky na mobilních zařízeních a dokonce i na přesný seznam modelů. Zjistíme tak, jestli má vůbec smysl se tímto zabývat. Pokud např. prodáváme produkty pro cílovou skupinu 60+, tak bude míra mobilů menší, než u cílovky 15-25. Pro kontrolu statistik doporučuji zvolit delší časový úsek (alespoň měsíc), aby byly statistiky vypovídající. Přehled nalezneme v menu: Cílové publikum > Mobil > Přehled

 

GA - mobily

GA – mobily

Můžeme se podívat i na přesné typy zařízení, které naši uživatelé používají. Tyto statistiky nám mohou pomoci např. při optimalizaci stránek. Přehled nalezneme v menu: Cílové publikum > Mobil > Zařízení

GA - zařízení

GA – zařízení

Optimalizace PPC pro mobilní zařízení

Zjistili jsme, že procento přístupů z mobilu je nezanedbatelné – co teď s tím? V závislosti na odvětví, které propagujeme, si zvolíme strategii pro optimalizaci PPC. Hodně bude záležet na tom, který PPC systém využíváme, protože ne všechny mají propracované nástroje pro úpravu kampaní. Nejlépe je na tom Google AdWords (jak jinak), v závěsu pak Sklik, který se poslední dobou hodně snaží, no a pak je tady Facebook, kde lze pouze vypnout zobrazování na mobilech.

AdWords

V AdWords máte několik možností, jak své kampaně optimalizovat pro mobilní zařízení. Prvním a nejdůležitějším je úprava nabídek – na různých zařízeních bude výkon PPC různý, proto je důležité toto nastavení zkontrolovat. Můžete si tak pro mobily nastavit menší CPC, nebo je úplně vypnout (-100%). Nabídku naleznete při vybrání kampaně a kliknutí na Nastavení > Zařízení

AdWords - úprava nabídek

AdWords – úprava nabídek

Další zajímavou funkcí jsou preferované reklamy pro mobily. Tuto funkci využijete, pokud mobilním uživatelům chcete nabídnou jiný text inzerátu, než lidem u počítače. Klasickým příkladem je pizzerie, která uživatelům u PC bude nabízet rozvoz, kdežto mobilní uživatele (můžeme přidat i geocílení na okolí) bude lákat do restaurace. Nastavení lze změnit zaškrtnutím jednoho políčka při vytváření nového inzerátu.

Preferované zařízení AdWords

Preferované zařízení AdWords

Sklik

U Skliku máme limitované možnosti nastavení. Seznam se sice snaží svůj systém neustále vylepšovat, ale pořád to není ono. Můžeme tedy vypnout zobrazování na mobilních webech Seznamu, ale jedná se pouze o webové služby – Seznam nezkoumá, zda se připojujete přes mobil, nebo PC. Navíc se jedná pouze o vyhledávací síť, takže pokud chcete vypnout zobrazování v obsahu na mobilech, tak máte smůlu. Vyhledávací sítě lze vypnout v nastavení jednotlivých kampaní.

Sklik - vyhledávací sítě

Sklik – vyhledávací sítě

Pokud se chcete podívat, kde se Vaše reklamy zobrazovaly, tak jděte na Statistiky > Vytvořit přehled > zde zaškrtněte Vyhledávací weby. Tato statistika není přesná, ale je to lepší, než nic.

Sklik - statistiky webů

Sklik – statistiky webů

Facebook Ads

U PPC na Facebooku máte pouze možnost vypnout zobrazování reklam na mobilech. Toto lze udělat hned při vytváření reklam.

Facebook - vypnutí mobilů

Facebook – vypnutí mobilů

Všechny systémy však počítají se správnou identifikací zařízení – pokud však v mobilu uživatel nastaví prohlížeč, aby se tvářil jako PC a bude prohlížet stránky v klasickém zobrazení, tak tyto vychytávky fungovat nebudou.

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

2 komentářů

  1. Robert Štípek napsal:

    Je hezke, ze mobily a tablety jedou. Jen škoda, že v systémech s tím moc nenaděláme. Jak jsam rikas, v skliku zdroj navstevnosti nepoznaji, na FB muzeme mobilni reklamu jen zakazat a v AdWords nemas moznost odlisit zvlast tablety.

    Jedine, co nam tedy z techto tří systémů zbývá je AdWords a práce jen s reklamou cílenou na mobily. Tablety mají smůlu.

    • Matěj Slavík napsal:

      V Skliku zdroj navstevnosti urcite znaji, jen s tim v systemu nemuzeme nic delat. V AdWords uz si muzeme s mobily hrat docela dost… Ja myslim, ze to neni zase tak spatny – spis lidi nevyuzivaji ani tyhle moznosti, ktere mame (byt jich neni mnoho) a vubec prokliky z Mobilu/PC/Tabletu v PPC kampanich nerozlisuji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *