AdWords – reklamy v mobilních aplikacích

Nedávno jsem narazil na článek Pissing Away Our Money With Google Display Ads. ve kterém se řeší zobrazování reklamy na mobilních zařízeních – přesněji v aplikacích. V článku jistá firma (B2B segment) doplatila na to, že se její bannery zobrazovaly ve hrách na tabletu. Jak se tomuto vyvarovat je napsáno přímo v odkazovaném článku. Ne každý však vládne angličtinou, takže si ukážeme, jak takovému zobrazení zabránit. Tento problém se týká pouze Reklamní sítě v AdWords.

Kde se reklamy zobrazují?

V podstatě každá neplacená aplikace v sobě obsahuje reklamu – programátor taky musí z něčeho žít. Pokud si tedy stáhnete zdarma hru z Google Play, nebo AppStoru, tak z 90 % se Vám v příslušné hře bude zobrazovat reklama. Většina aplikací to má navíc vymyšlené tak, že reklamy jsou blízko ovládacích prvků a na dotykovém displeji je snadné na ně omylem kliknout. To je super pro tvůrce, ale hodně špatné pro Vás, kteří tu reklamu platí.

Reklama v aplikaci TuneIn Radio

Reklama v aplikaci TuneIn Radio

Jak tomu zabránit?

Máte vytvořenou kampaň, inzeráty, klíčová slova/témata, a chcete vyloučit mobilní aplikace. Tento krok je velmi snadný, stačí se proklikat na Reklamní síť > Umístění > Vyloučení a zde vyloučit následující seznamy:

  • Všechny aplikace: Adsenseformobileapps.com
  • iTunes App Store: 280015247.adsenseformobileapps.com
  • Google Play: com.google.android.maps.adsenseformobileapps.com
Vyloučená umístění kampaně

Vyloučená umístění kampaně

Jak naopak na aplikace cílit?

Určitě budou existovat případy, kdy naopak budete chtít na mobilní aplikace cílit – např. propagujete svou mobilní službu. V tomto případě nám pomůže nástroj pro plánování kampaní v reklamní síti. Na záložce Nástroje klikněte na Plánovač kampaní v Reklamní síti

Plánovač kampaní v Reklamní síti

Plánovač kampaní v Reklamní síti

Zde vyplníme klíčové slova, která nás zajímají, a klikneme na Získat návrhy umístění. Přepneme přehled na Mobilní aplikace a můžeme vybírat:

Plánovač kampaní v Reklamní síti

Plánovač kampaní v Reklamní síti

 

Jako každá funkce v Google AdWords – i toto může být dobrý sluha, ale špatný pán. Jasné je jedna věc: používání mobilů každým rokem stoupá a firmy i inzerenti se budou muset přizpůsobit.

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *