Při správě PPC kampaní všichni používáme spoustu nástrojů a programů, které nám pomáhají v naší práci. Některé nám šetří čas, jiné nervy, ale všechny mají jedno společné – ulehčují nám práci, a proto je dobré je používat. Rozhodl jsem se sepsat krátký seznam nástrojů, které používám já:
URL Builder
Často je potřeba k cílové URL přidat UTM parametry pro sledování výkonu v Google Analytics. Pro zjednodušené vkládání můžete použít nástroj pro tvorbu adres s parametry pro Zdroj, Médium, Obsah, Dotaz a Kampaň.
Odkaz: http://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=cs
Kombinátor klíčových slov
Občas je potřeba spolu zkombinovat několik slov – prodáváte např. okna v každém městě (brno,praha,ostrava…). Můžete to udělat buď ručně, nebo použít jeden z kombinátorů. Tyto nástroje Vám navíc vygenerují klíčová slova i v požadovaných shodách (včetně modifikované +volné)!
Odkazy:
OpenRefine (Google Refine)
Skvělý nástroj pro analýzu klíčových slov/vyhledávacích dotazů. Z nepřehledných statistik dokáže vydolovat (pokud víte, jak na to) velmi zajímavá data. O využití již napsala pěkný článek Větrovka, takže doporučuji jej přečíst a směle do analýzy!
Odkaz: http://openrefine.org
Excel (tabulkové procesory)
Ve výčtu nezbytných nástrojů nelze nezmínit Excel (nebo podobný program). V Excelu můžeme z feedu z Heureky tvořit samotné kampaně, provádět hromadné úpravy, nebo hodiny studovat statistiky a hrát si s kontingenční tabulkou. Záleží pouze na Vás (a Vašem umění s Excelem), jak tento nástroj dokážete využít. Pro PPC je to však nepostradatelný pomocník – a dají se sehnat i podobné programy zadarmo (LibreOffice, Google Docs…).
Odkaz: http://www.libreoffice.org/
AdWords Editor
Asi nejdůležitější a nejpoužívanější nástroj každého PPCčkaře. V AdWords Editoru můžete vytvářet a upravovat kampaně, provádět hromadné změny – a to vše i v režimu offline (a změny následně přes Editor rovnou odeslat). A díky „průmyslovému standardu“ lze v tomto nástroji vytvářet i kampaně do Skliku!
Odkaz: http://www.google.cz/intl/cs/adwordseditor/
Google Tag Manager
Tento nástroj souvisí s PPC spíše okrajově, ale přeci jen ušetří spoustu času. Díky Google Tag Manageru můžete spravovat remarketingové značky, konverzní kódy a další měřící kódy pomocí jedné služby (jediného kódu). Nemusíte tedy při každé změně nahánět klienta a ten „ajťáky“. Jednoduše si klient do webu vloží jeden kód Tag Manageru a následně se kódy už upravují přes webové rozhraní! Jednoduché, rychlé a pohodlné. Do GTM se navíc přihlašujete pod svým účtem a pokud s klientem spolupráci ukončíte, tak Vám jednoduše odebere práva.
Odkaz: https://www.google.com/tagmanager/
Tag Assistant
V souvislosti se správou značek (tagů) na webu se Vám bude hodit i toto rozšíření pro Chrome. Jednoduše uvidíte, které značky se na webu nacházejí a zda jsou v pořádku. Doplněk Vám dokonce ukáže, zda jsou značky implementovány správně, případně co je třeba upravit/doladit. A nemusíte nic hledat ve zdrojovém kódu!
Odkaz: https://chrome.google.com/webstore/detail/tag-assistant-by-google/kejbdjndbnbjgmefkgdddjlbokphdefk
Nástroj pro tvorbu překlepů
V dnešní době rozšířených přesných shod se to může zdát jako zbytečnost, ale i tak se Vám někdy může hodit vygenerovat si seznam překlepů z určitého klíčového slova (pro Sklik, Bing…). Donedávna jsem používal nástroj na Webtrhu, ale cca před měsícem tento nástroj z webu zcela zmizel. Nyní tedy používám nástroj na SeoBook, který však nemyslí na češtinu. Pokud znáte lepší nástroj (český), tak budu rád za link.
Odkaz: http://tools.seobook.com/spelling/keywords-typos.cgi
Hustota klíčových slov
Tento nástroj se dá použít na kontrolu cílové stránky, nebo pro pomoc při tvorbě obsahových kampaní na Skliku. Vypíše Vám hustotu klíčových slov na cílové stránce (1-3 slovných).
Odkaz: http://tools.seobook.com/general/keyword-density/
Odkaz 2 : http://www.seonastroje.cz/analyza-klicovych-slov
Pokud používáte nějaký nástroj, který zde nezmiňuji, tak budu rád za komentáře!