Jak se zbavit škaredých UTM parametrů

Každý z nás používá (nebo by měl) k měření výkonu kampaní UTM parametry, kterými si značkujeme odkazy. Pomocí těchto UTM parametrů říkáme Google Analytics z jakého zdroje/kampaně se návštěvník proklik. Tyto parametry nám však výslednou URL „zprzní“. Naštěstí však existuje jednoduchý skript, který umí tyto parametry z URL odstranit.

Proč by mě to mělo zajímat?

Samozřejmě si můžete říkat, že tohle nemusíte řešit – existuje však několik důvodů, proč má smysl UTM parametry odstraňovat:

  • Uživatel vidí, že je sledován

Pro některé jedince to může být důvod k ignorování našich služeb (produktů). To, že jsem paranoidní, ještě neznamená, že po mně nejdou…

  • URL bez parametrů vypadají lépe

Kratší URL se lépe zapamatuje a navíc vypadá lépe. Chcete přece udělat co nejlepší první dojem.

  • Sdílením URL s parametry se zkreslují statistiky

Pokud uživatel nasdílí na svůj Facebook odkaz s UTM parametry, tak se v GA jako zdroj návštěvnosti neobjeví Facebook, ale původní zdroj podle těchto parametrů. Stejně tak, když si uživatel uloží takový odkaz do záložek – v GA nebude započítána přímá návštěva, ale zase návštěva z původního zdroje. A to přece nechceme!

Řekněte sami – líbí se vám více tento odkaz:

http://www.klikavec.cz/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=ppc_rulez&utm_content=inzerat_s_vykricnikem&utm_campaign=vyhledavani

Nebo tento?:

http://www.klikavec.cz

Jak na to

Implementovat tuto funkci je velice jednoduché – stačí si do zdrojového kódu své stránky nasadit tento kód:

<script src="//fast.wistia.net/labs/fresh-url/v1.js" async=""></script>

Funguje to následovně:

  1. Kód rozpozná, jakou měřící službu používáte (GA…)
  2. Jakmile si všechny měřící služby stáhnou potřebná data, tak se kód spustí
  3. Kód odstraní ty škaredé UTM parametry – a vy máte pěknou a čistou URL

A to je vše – je to opravdu velmi jednoduché. Tak na co ještě čekáte?

Čistou URL za lepšími zítřky!


Návod byl napsán podle původního článku: http://wistia.com/blog/fresh-url

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

1 komentář

  1. Honza Felt napsal:

    Ahoj Matěji,

    díky za sdílení užitečného skriptu. Už jsi jej zkoušel nasadit do Google Tag Manageru? Mám pocit, že v tom prostředí trochu ztrácí funkčnost. 🙂

    H.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *