Google AdWords nabízí mnoho nastavení, které dokáží zlepšit výkon kampaně. Jedním z mnohdy opomíjených jsou rozšíření kampaně. Podívejte se k čemu se jednotlivá rozšíření hodí.
1) Odkazy na podstránky
Základní rozšíření, které se vyplatí použít u všech kampaní. Velmi podobné odkazům na podstránky, které se zobrazuje u fulltextu. Zobrazit se může až 6 odkazů na podstránky, takže doporučuji jich přidávat minimálně právě tolik. Rozšíření s doprovodným textem se zobrazuje u inzerátů s velmi vysokým CTR – zpravidla u brandových výrazů, v ostatních případech se zobrazí „pouze“ odkazy. Rozhodně ale u všech podstránek vyplňte i doplňující text (25+35+35 znaků).
2) O lokalitu
Google u některých inzerátů zobrazí adresu – vždy vybírá nejbližší ze zadaných adres. Pokud máte tedy více poboček, tak zadejte všechny a Google automaticky vybere tu nejlepší k danému hledání. Rozšíření se přidává ručně ze seznamu adres v Google Places.
3) O volání
Díky tomuto rozšíření dostanete do inzerátu telefonní číslo, na které mohou uživatelé přímo kliknout a volat. Pokud Vás tedy hledají často na mobilu, tak se Vám toto rozšíření může hodit.
4) O aplikaci
Máte svou speciální Android aplikaci, kterou chcete propagovat? Můžete přidat odkaz do svých inzerátů – uživatelé v mobilu pak můžou jedním kliknutím přejít k instalaci.
5) O recenzi (Review Extension)
Máte o své stránce napsanou recenzi? Můžete dát do inzerátu odkaz a ukázat, že jste lepší, než ostatní. Rozšíření o recenzi je zatím dostupné pouze pro země: EN, DE, FR, ES, PT, JP, NL a IT. Recenze nesmí být psána uživateli (žádná Heureka) a nesmí být zaplacená (PR články).
6) O recenzi (Seller Ratings)
Hodně podobné předchozímu rozšíření – toto rozšíření je však plně automatické a ukazuje hodnocení nasbírané ze serverů jako je Heureka (uživatelské hodnocení). V současné době však bere Google pouze hodnocení v zemích: AT, DE, US, UK, NL a FR.
Zjistit, zda má o Vás Google nasbíráno dostatek recenzí můžete zde: google.com/shopping/seller?q=COMPANYURL.com
7) Sociální rozšíření
Plně automatizované rozšíření, které zobrazuje u inzerátů poznámky +1 z Google Plus. Google tyto informace bere automaticky podle zadané URL.
8) Poznámky o dřívějších návštěvách
Nejméně známe rozšíření, které jsem osobně ještě nikde neviděl. Zobrazuje lidem informace o tom, zda již na váš web v minulosti nepřešli kliknutím z výsledků vyhledávání Google.
9) Rozšíření o hodnocení zákazníků
Rozšíření zobrazující hodnocení od zákazníků. Toto hodnocení sbírá Google přes online dotazníky. Rozšíření dostupné pouze pro anglicky mluvící země.
Méně je někdy více
Jako se vším – i tady se musíte zamyslet, zda na uživatele nechrlíte příliš mnoho informací. Je pěkné mít vyplněné všechny rozšíření, ale vyzkoušejte si, zda nebudete mít lepší výsledky bez adresy/telefonu…někteří lidé se totiž mohou zaleknout, pokud uvidí tolik informací, a raději půjdou k „jednodušší“ konkurenci. Pro zrušení zobrazování automatických rozšíření lze využít formulář z Google nápovědy.
Více informací o rozšířeních najdete v Nápovědě Google: support.google.com
A co Vy? Používáte rozšíření? A jak se Vám osvědčily?
Pěkný článek Matěji, rozšíření o hodnocení zákazníků mám za to, že stále funguje jen pro anglicky mluvící země. Třeba se taky někdy dočkáme :-). Sepsali jsme článek na našem blogu o novém rozšíření textových inzerátů v reklamním systému Google Adwords. Pokud vás zaujme budeme rádi za reakci. Článek o rozšíření textových inzerátů v reklamním systému Google Adwords, které Google umožnůje od podzimu roku 2016 je zde https://www.webdevel.cz/?blog=rozsireni-inzeratu-v-reklamnim-systemu-google-adwords-je-tady