AdWords – rozšíření reklam

Google AdWords nabízí mnoho nastavení, které dokáží zlepšit výkon kampaně. Jedním z mnohdy opomíjených jsou rozšíření kampaně. Podívejte se k čemu se jednotlivá rozšíření hodí.

Rozšíření kampaní AdWords

Rozšíření kampaní AdWords

1) Odkazy na podstránky

Základní rozšíření, které se vyplatí použít u všech kampaní. Velmi podobné odkazům na podstránky, které se zobrazuje u fulltextu. Zobrazit se může až 6 odkazů na podstránky, takže doporučuji jich přidávat minimálně právě tolik. Rozšíření s doprovodným textem se zobrazuje u inzerátů s velmi vysokým CTR – zpravidla u brandových výrazů, v ostatních případech se zobrazí „pouze“ odkazy. Rozhodně ale u všech podstránek vyplňte i doplňující text (25+35+35 znaků).

podstranky

2) O lokalitu

Google u některých inzerátů zobrazí adresu – vždy vybírá nejbližší ze zadaných adres. Pokud máte tedy více poboček, tak zadejte všechny a Google automaticky vybere tu nejlepší k danému hledání. Rozšíření se přidává ručně ze seznamu adres v Google Places.

adresa

3) O volání

Díky tomuto rozšíření dostanete do inzerátu telefonní číslo, na které mohou uživatelé přímo kliknout a volat. Pokud Vás tedy hledají často na mobilu, tak se Vám toto rozšíření může hodit.

telefon

4) O aplikaci

Máte svou speciální Android aplikaci, kterou chcete propagovat? Můžete přidat odkaz do svých inzerátů – uživatelé v mobilu pak můžou jedním kliknutím přejít k instalaci.

SNP_D3A2F6616EE8276559840D144BE52F6ACBA0_3289299_en_v6

5) O recenzi (Review Extension)

Máte o své stránce napsanou recenzi? Můžete dát do inzerátu odkaz a ukázat, že jste lepší, než ostatní. Rozšíření o recenzi je zatím dostupné pouze pro země: EN,  DE, FR, ES, PT, JP, NL a IT. Recenze nesmí být psána uživateli (žádná Heureka) a nesmí být zaplacená (PR články).

SNP_DCF01E968AE3515B51966A21AFFFE7CDE3B8_3441092_en_v4

6) O recenzi (Seller Ratings)

Hodně podobné předchozímu rozšíření – toto rozšíření je však plně automatické a ukazuje hodnocení nasbírané ze serverů jako je Heureka (uživatelské hodnocení). V současné době však bere Google pouze hodnocení v zemích: AT, DE, US, UK, NL a FR.

Zjistit, zda má o Vás Google nasbíráno dostatek recenzí můžete zde: google.com/shopping/seller?q=COMPANYURL.com

sellerrating

7) Sociální rozšíření

Plně automatizované rozšíření, které zobrazuje u inzerátů poznámky +1 z Google Plus. Google tyto informace bere automaticky podle zadané URL.

socialni

8) Poznámky o dřívějších návštěvách

Nejméně známe rozšíření, které jsem osobně ještě nikde neviděl. Zobrazuje lidem informace o tom, zda již na váš web v minulosti nepřešli kliknutím z výsledků vyhledávání Google.

SNP_F141C266D5304C760B3BD1E6C1454EF36471_4395182_en_v2

9) Rozšíření o hodnocení zákazníků

Rozšíření zobrazující hodnocení od zákazníků. Toto hodnocení sbírá Google přes online dotazníky. Rozšíření dostupné pouze pro anglicky mluvící země.

Consumer ratings

Méně je někdy více

Jako se vším – i tady se musíte zamyslet, zda na uživatele nechrlíte příliš mnoho informací. Je pěkné mít vyplněné všechny rozšíření, ale vyzkoušejte si, zda nebudete mít lepší výsledky bez adresy/telefonu…někteří lidé se totiž mohou zaleknout, pokud uvidí tolik informací, a raději půjdou k „jednodušší“ konkurenci. Pro zrušení zobrazování automatických rozšíření lze využít formulář z Google nápovědy.

Více informací o rozšířeních najdete v Nápovědě Google: support.google.com

A co Vy? Používáte rozšíření? A jak se Vám osvědčily?

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

1 komentář

  1. Pěkný článek Matěji, rozšíření o hodnocení zákazníků mám za to, že stále funguje jen pro anglicky mluvící země. Třeba se taky někdy dočkáme :-). Sepsali jsme článek na našem blogu o novém rozšíření textových inzerátů v reklamním systému Google Adwords. Pokud vás zaujme budeme rádi za reakci. Článek o rozšíření textových inzerátů v reklamním systému Google Adwords, které Google umožnůje od podzimu roku 2016 je zde https://www.webdevel.cz/?blog=rozsireni-inzeratu-v-reklamnim-systemu-google-adwords-je-tady

Napsat komentář: Jaroslav Tereštik Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *