V AdWords nyní můžete nastavit až 9 rozšíření (10 když počítáte betu). Už nějakou dobu jsem uvažoval, zda to není příliš a nechrlíme na uživatele příliš mnoho informací. Mezi všemi těmi adresami, odkazy na Google+ a telefonními čísly se původní text inzerátu přeci jen hodně ztrácí. Jako příklad uvádím např. inzerát Alzy, která využívá veškerá nastavení, která jsou k dispozici:
Nebylo by lepší některá rozšíření vypnout, aby více vynikl samotný text inzerátu? Pokud smýšlíte podobným způsobem a chtěli byste některá rozšíření vypnout, tak pozor – na PPC grilovačce se Honza Zdarsa (z pražské pobočky Google) zmínil o jedné zajímavé věci: čím víc rozšíření v kampani máte, tím víc bere Google inzerát jako kvalitní.
„Kvalita inzerátu“ se počítá jako:
Zjednodušeně řečeno tedy Google upřednostňuje inzeráty, které mají všechna rozšíření.
Pokud nechcete být oproti konkurenci zbytečně pozadu, tak musíte využívat co nejvíce rozšíření. Google pak automaticky řídí, které rozšíření zobrazí – podle pravděpodobnosti prokliku. Nepřímo nás tak všechny tlačí k využívání všech dostupných rozšíření (což nemusí být nutně špatně).
Toto však platí pouze u vyhledávání – u obsahových kampaní nemusíte vyplňovat rozšíření, která se stejně nezobrazí!
Matěji, co říkají v Google je sice pěkné a nerozporuji to, ale podstatnou částí Quality Score je CTR. A pokud inzerát bude nepřehledný a lidé mi na něj klikat nebudou, tak mi nepomůže ani (+ Extensions).
Reaguji spíše na příklad Alzy, kde se mi ten inzerát vůbec nelíbí. Jednak v druhém řádku má informaci Doručíme do 24 hodin a ihned řádek pod tím zopakuje Doručení do 24 h! (rozšíření o výzvu).
Kdyby s rozšířením o výzvu pracovala Alza lépe, možná by to nevypadalo tak zle:)
Kdyby takový inzerát nefungoval (malé CTR, špatné CR…) tak u něj Google ty informace nezobrazí. Nasázejte tam vše a Google se postará o to, aby to fungovalo (alespoň toto tvrdí) Co tobě přijde nepřehledné, tak uživatelům se může líbit – je i v nejlepším zájmu Google udělat inzeráty co nejvíce konverzní/klikatelné. Nezbývá nám, než strejdovi Google věřit 🙂
I mé inzeráty se mi občas zdají škaredé – nepřehledné – ale fungují…a o to jde.