AdWords rozšíření – čím více, tím lépe?

V AdWords nyní můžete nastavit 9 rozšíření (10 když počítáte betu). Už nějakou dobu jsem uvažoval, zda to není příliš a nechrlíme na uživatele příliš mnoho informací. Mezi všemi těmi adresami, odkazy na Google+ a telefonními čísly se původní text inzerátu přeci jen hodně ztrácí. Jako příklad uvádím např. inzerát Alzy, která využívá veškerá nastavení, která jsou k dispozici:

 

Alza extensions

Inzerát Alzy

 

Nebylo by lepší některá rozšíření vypnout, aby více vynikl samotný text inzerátu? Pokud smýšlíte podobným způsobem a chtěli byste některá rozšíření vypnout, tak pozor – na PPC grilovačce se  Honza Zdarsa (z pražské pobočky Google) zmínil o jedné zajímavé věci: čím víc rozšíření v kampani máte, tím víc bere Google inzerát jako kvalitní.

„Kvalita inzerátu“ se počítá jako:

 

Výpočet AdRanku

Výpočet AdRanku

 

Zjednodušeně řečeno tedy Google upřednostňuje inzeráty, které mají všechna rozšíření.

Pokud nechcete být oproti konkurenci zbytečně pozadu, tak musíte využívat co nejvíce rozšíření. Google pak automaticky řídí, které rozšíření zobrazí – podle pravděpodobnosti prokliku. Nepřímo nás tak všechny tlačí k využívání všech dostupných rozšíření (což nemusí být nutně špatně).

Toto však platí pouze u vyhledávání – u obsahových kampaní nemusíte vyplňovat rozšíření, která se stejně nezobrazí!

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

2 komentářů

  1. Marek Žáček napsal:

    Matěji, co říkají v Google je sice pěkné a nerozporuji to, ale podstatnou částí Quality Score je CTR. A pokud inzerát bude nepřehledný a lidé mi na něj klikat nebudou, tak mi nepomůže ani (+ Extensions).

    Reaguji spíše na příklad Alzy, kde se mi ten inzerát vůbec nelíbí. Jednak v druhém řádku má informaci Doručíme do 24 hodin a ihned řádek pod tím zopakuje Doručení do 24 h! (rozšíření o výzvu).

    Kdyby s rozšířením o výzvu pracovala Alza lépe, možná by to nevypadalo tak zle:)

    • Matěj Slavík napsal:

      Kdyby takový inzerát nefungoval (malé CTR, špatné CR…) tak u něj Google ty informace nezobrazí. Nasázejte tam vše a Google se postará o to, aby to fungovalo (alespoň toto tvrdí) Co tobě přijde nepřehledné, tak uživatelům se může líbit – je i v nejlepším zájmu Google udělat inzeráty co nejvíce konverzní/klikatelné. Nezbývá nám, než strejdovi Google věřit 🙂

      I mé inzeráty se mi občas zdají škaredé – nepřehledné – ale fungují…a o to jde.

Napsat komentář: Marek Žáček Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *