V Google Analytics již nějakou dobu můžeme používat vlastní (vypočítané) metriky – nyní jsme se dočkali i v Google AdWords. Konečně se nemusíme dívat na to škaredé číslo u ROAS a přemýšlet kolik % to je PNO…teď si prostě PNO vypočítáme!
Jak vlastní metriky nadefinovat?
1. Vybereme položku Sloupce > Upravit sloupce
2. Vybereme metriku Vlastní sloupce a klikneme na +Sloupec
3. Nadefinujeme si vlastní sloupec/metriku! Máme možnost zvolit si Název, krátký popisek sloupce, výpočet a v čem má být výsledek (číslo/procenta/měna). Do vzorečku lze zadávat i číslo, používat závorky atd.
4. Přidáme sloupec do pravého menu, přeházíme si pořadí sloupců dle vlastní chuti a klikneme na Použít (vybrané sloupce lze i uložit)
5. Metriky se nám objeví v přehledu a můžeme je začít používat
K čemu vlastní metriky?
Pomocí vlastních metrik si můžeme vypočítat vlastní KPI ukazatele a pomocí nich poté optimalizovat kampaně. Na vlastní metriky fungují Automatická pravidla i filtry, takže si tímto můžeme práci s účtem hodně zjednodušit.
Napadá mě použití např. pro:
- PNO – cena/hodnota konverzí
- Zisk/Ztráta – (hodnota konverzí*marže)-cena
A spousty dalších…fantazii se meze nekladou 😉
Co mi (zatím) chybí
- Vlastní metriky/sloupce nejsou k dispozici na úrovni účtu (v MCC)
- Vlastní metriky nelze použít v Přehledech (doh!)
Ahoj super článek moc mi pomohl, Děkuji. Pokud jsem zkoušel správně ani teď po 2,5 letech nejde:
– Vlastní metriky/sloupce nejsou k dispozici na úrovni účtu (v MCC)
– Vlastní metriky nelze použít v Přehledech (doh!)
Konkrétně v přehledech mi to chybí nehorázně, nebo je nějaké řešení?