PPC reklama na mobilech

Procento lidí, kteří denně používají internet v mobilních telefonech rok od roku neustálé stoupá. Inzerenti jsou si toho samozřejmě vědomi a mají zájem tyto uživatele oslovit svou reklamou. Jenže jak na to? U některých PPC systémů to jde jednoduše, jinde je to složitější –  každý PPC systém k tomu přistupuje jinak a pro usnadnění inzerce na mobilních telefonech má různé funkce – znáte je všechny?

Používání mobilů v ČR

Vyhledávání na mobilech (ČR vs GB) dle Google

Mobilní reklama v AdWords

Google bere reklamu na mobilech vážně a na každém setkání do správců PPC hustí, aby mobilní zařízení neopomíjeli a pustili stavidla kampaní (limity) naplno. Nepřekvapí tak, že AdWords (ze všech hlavních PPC systémů) nabízí nejvíce možností nastavení pro mobily. Podívejme se tedy na ně…

Úprava nabídek pro mobilní zařízení

Asi nejpoužívanější funkcí je úprava nabídek pro mobilní zařízení, kde můžete snížit/navýšit CPC pro mobily – v rozsahu -100% až +300 %. Pokud tedy nastavíte nabídku -100 %, tak zobrazování na mobilních zařízeních úplně zakážete.

Úprava nabídek pro mobilní zařízení

Úprava nabídek pro mobilní zařízení

Pozn. – Pokud používáte Optimalizátor konverzí, tak úprava nabídek nefunguje. Lze pouze kompletně vypnout cílení na mobily snížením nabídky o 100 %. Jinak si optimalizátor řídí CPC kompletně sám.

Reklamy pouze pro mobily

V AdWords si můžete vytvořit zvlášť reklamy (i rozšíření), které se budou zobrazovat na mobilních telefonech. Můžete tedy použít jiný text (i URL) pro mobily a jiný pro PC/Tablety. Příkladů použití jistě každý vymyslí spoustu 🙂

Mobilní reklamy v AdWords

Mobilní reklamy v AdWords

Rozšíření o podstránky

Stejně jako u inzerátu máte možnost u rozšíření o podstránky vytvořit podstránku pro mobilní telefony.

Rozšíření o podstránky

Rozšíření o podstránky

Rozšíření o poznámku

Také u rozšíření o poznámky máte možnost vytvořit poznámku pro mobilní telefony.

Rozšíření o poznámky

Rozšíření o poznámky

Rozšíření o volání

U rozšíření o volání můžete mít jiné číslo pro mobily a jiné pro PC/Tablety. Navíc si můžete zvolit, zda chcete mobilním uživatelům zobrazovat web a číslo, nebo pouze telefonní číslo – ideální pro ty, kteří nemají web optimalizovaný pro smartphony!

Rozšíření o volání

Rozšíření o volání

Rozšíření o aplikaci

Když mluvíme o mobilech, tak nesmíme zapomenout na rozšíření o aplikaci, díky které můžete v inzerátu propagovat svou Android/iOS aplikaci. V inzerátu se pak zobrazuje odkaz na Vaši aplikaci a uživatel si ji tak může velmi jednoduše nainstalovat.

Rozšíření o aplikaci

Rozšíření o aplikaci

 

U rozšíření a inzerátů pozor – pokud do kampaně přidáte pouze rozšíření/reklamy cílené na mobilní zařízení, tak je Google bude zobrazovat i v tabletech a PC. Nelze tedy cílit pouze na mobily a PC/Tablety opomíjet…cituji nápovědu Google:

 

Zaškrtnutím tohoto políčka označíte rozšíření a reklamy, které byly navrženy k zobrazování v mobilních zařízeních. Ve počítačích, noteboocích a tabletech se budou přednostně zobrazovat standardní textové reklamy a rozšíření. Pokud reklamní sestava obsahuje pouze textové reklamy optimalizované pro mobily, tyto reklamy se mohou zobrazovat i ve počítačích, noteboocích a tabletech.

Cílení na určitá zařízení

V kampaních cílených pouze na reklamní síť máte možnost zvolit si na jakých mobilních zařízeních se chcete zobrazovat.

Cílení na zařízení

Cílení na zařízení

 

Cílení na mobilní aplikace

V neposlední řadě se hodí znát umístění reklamní sítě, přes které lze cílit na mobilní aplikace. Pokud tato umístění přidáte do kampaně, tak se reklamy budou zobrazovat v aplikacích na Androidu a iOS.

  • Všechny aplikace: Adsenseformobileapps.com
  • iTunes App Store: 280015247.adsenseformobileapps.com
  • Google Play: com.google.android.maps.adsenseformobileapps.com

 

Mobilní reklama v Sklik

Reklamní systém Sklik na první pohled nenabízí tolik možností jako AdWords, ale oproti Google nabízí jednu důležitou věc – můžete cílit pouze na mobilní zařízení, (nebo tablety a dokonce i na multimediální zařízení  – televize atp.).  V důsledku tedy máte tedy větší kontrolu nad tím, kde se co zobrazuje, než u AdWords. Velkou nevýhodou však je, že Seznam na mobilu nepoužívá tolik lidí jako Google…

Toto nastavení najdete na úrovni kampaně.

Cílení na mobily v Skliku

Cílení na mobily v Skliku

Mobilní reklama na Facebooku

Pokud to myslíte s mobilní reklamou vážně, tak musíte inzerovat na Facebooku – ten totiž na svém mobilu používá až 60 % uživatelů, což je až 1,1 miliardy lidí (celosvětově), kteří alespoň jednou měsíčně použijí FB na svém mobilu (zdroj)! Ve Facebooku se dá cílit reklama pouze na mobilní zařízení – a to jak na mobilní verzi webu, tak v partnerských mobilních aplikacích (kterých však zatím není mnoho). Reklama vypadá víceméně stejně, jako na desktopu, takže stačí vytvořit jeden příspěvek a ten lze cílit na PC i mobily. Je to opravdu jednoduché, tak směle do toho.

Facebook reklama na mobilu

Facebook reklama na mobilu

Facebook reklama v aplikacích

Facebook reklama v aplikacích

 

Předtím, než začnete vytvářet mobilní reklamy si však položte otázku – Je můj přizpůsoben pro mobily? Spousta stránek se totiž v mobilech zobrazuje špatně, a pak je jakákoliv reklama na mobilech úplně zbytečná a prodělečná.

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *