Remarketing už máte v malíčku a cílíte na všechny segmenty Vašeho eshopu. Co dál? Nastavte si dynamický remarketing! Dynamický remarketing funguje na stejném principu, jako remarketing klasický, pouze je vylepšen o dost zásadní funkci – uživateli se zobrazují produkty, které prohlížel na Vašem eshopu! Nenápadně mu tak pořád podsouváte produkt, který si prohlížel. Tato funkce je vhodná pouze pro eshopy (avšak pro všechny eshopy) a doporučuji ji využívat. Dynamický remarketing zatím nabízí pouze Google AdWords, ale Sklik jej má také v plánu (blíže nespecifikované datum).
Jak to nastavit?
- Pro nastavení dynamického remarketingu musíte mít účet Merchant Center (Google nákupy)
- Do tohoto účtu nahrajete feed dat (seznam produktů), stejně jako třeba u Zboží.cz, nebo Heureky. Pravidla pro formát dat nalezente v nápovědě Google.
- Nyní musíte účet MC propojit s účtem AdWords, ze kterého budete inzerovat (stejně jako u PLA)
- Do zdrojového kódu svého eshopu přidáte značku pro dynamický remarketing (toto bude dělat Váš programátor/webmaster)
- Po kontrole funkčnosti značky můžete začít vytvářet dynamické kampaně pro remarketing
Jak takový remarketing vypadá?
Dynamický remarketing má mnoho formátů – jedná se vlastně o bannerovou reklamu, kde obsah banneru generuje přímo Google z feedu Merchant Centra (popisky, cenu, obrázky). Je tedy důležité mít feed neustále aktuální. Formát banneru (šablony) se dá nastavit pomocí průvodce přímo v administraci AdWords kampaní. Stačí vytvořit kampaň pro dynamický remarketing a Google Váš již provede potřebnými kroky. Banner pak může vypadat třeba takto:
Rozhodně doporučuji používat všechny formáty a velikosti (včetně HTML5), pro co největší zásah. Hodně opomínaný je také textový formát (ano – dynamický remarketing lze cílit i přes text!), který se musí do kampaně nahrát zvlášť přes Galerii reklam > Dynamické reklamy na produkty – textové reklamy. Takový inzerát rozhodně mezi klasickým textem vyčnívá – posuďte sami:
Jak kampaně rozdělit?
U dynamického remarketingu Vám stačí rozdělit kampaň jen na základní scénáře – Návštěvníci stránek a Košík (bez nákupu). V případě, že prodáváte spotřební zboží, které se kupuje pravidelně, můžete přidat také sestavu pro Nakupující – lhůtu, po které začnete nabízet lidem produkty, které již zakoupili si musíte určit podle typu produktů, které prodáváte. Rozhodně ale neinzerujte dříve, než jste schopni produkt doručit. Můžete si kampaň rozdělit i na jednotlivé sekce eshopu – to pokud řešíte rozdílné ceny konverze u různých výrobků.