AdWords API – úvod

AdWords API logo

Každý PPC specialista o něm slyšel, ale málokdo s tím má zkušenosti. Řeč je o AdWords API – protokolu, pomocí kterého můžete kompletně zautomatizovat své kampaně. K čemu AdWords API můžete použít a jak ho zprovoznit se pokusím postupně přiblížit v sérii článků.

K čemu můžete API využít?

  • Automatická tvorba kampaní z feedu (databáze) – především produktové kampaně
  • Aktualizace informací v inzerátech (cena, dostupnost)
  • Hlídání CPC, pozic, konverzí…
  • Remarketingové kampaně na míru (produkty do textu)
  • Vytváření pokročilých reportů

Možností je mnoho – záleží především na Vaši kreativitě a ochotě Vašeho programátora. Pomocí API lze řídit všechny aspekty AdWords kampaní, takže je jen na Vás, co vše dokážete naprogramovat.

Jak začít?

  1. Odpovědět si na otázku – je API pro mě? Vyplatí se do něj investovat čas a peníze? API se vyplatí především u velkých klientů s tisíci produkty, kdy je ruční řízení téměř nemožné.
  2. Namyslet si všechny funkce, které bude API řešit
  3. Požádat o API token
  4. Vytvořit testovací MCC účet
  5. Naprogramovat funkční prototyp aplikace
  6. Otestovat všechny funkce v testovacím účtu
  7. Nasadit hotovou aplikaci

Kolik taková sranda stojí?

Pro využití AdWords API budete potřebovat tzv. API jednotky, které spotřebováváte za každou operaci aplikace. Základní účet (Basic) má zdarma k dispozici 10 000 API jednotek/den. Pokud budete potřebovat více operací, tak musíte zažádat o vyšší účet (standard). Více informací o cenové politice najdete v nápovědě k AdWords API.

Zdroje informací ohledně AdWords API

  1. Oficiální dokumentace AdWords API (v Angličtině) – developers.google.com/adwords/api
  2. Cenová politika Google API – developers.google.com/adwords/api/faq#free
  3. Nápověda Google – support.google.com/adwords/answer/2375503?hl=cs
  4. AdWords API blog (v Angličtině) – googleadsdeveloper.blogspot.cz
  5. Obecně o AdWords API – perf.cz/blog/adwords-api-co-vam-nabizi-a-kde-zacit

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *