Každý PPC specialista o něm slyšel, ale málokdo s tím má zkušenosti. Řeč je o AdWords API – protokolu, pomocí kterého můžete kompletně zautomatizovat své kampaně. K čemu AdWords API můžete použít a jak ho zprovoznit se pokusím postupně přiblížit v sérii článků.
K čemu můžete API využít?
- Automatická tvorba kampaní z feedu (databáze) – především produktové kampaně
- Aktualizace informací v inzerátech (cena, dostupnost)
- Hlídání CPC, pozic, konverzí…
- Remarketingové kampaně na míru (produkty do textu)
- Vytváření pokročilých reportů
Možností je mnoho – záleží především na Vaši kreativitě a ochotě Vašeho programátora. Pomocí API lze řídit všechny aspekty AdWords kampaní, takže je jen na Vás, co vše dokážete naprogramovat.
Jak začít?
- Odpovědět si na otázku – je API pro mě? Vyplatí se do něj investovat čas a peníze? API se vyplatí především u velkých klientů s tisíci produkty, kdy je ruční řízení téměř nemožné.
- Namyslet si všechny funkce, které bude API řešit
- Požádat o API token
- Vytvořit testovací MCC účet
- Naprogramovat funkční prototyp aplikace
- Otestovat všechny funkce v testovacím účtu
- Nasadit hotovou aplikaci
Kolik taková sranda stojí?
Pro využití AdWords API budete potřebovat tzv. API jednotky, které spotřebováváte za každou operaci aplikace. Základní účet (Basic) má zdarma k dispozici 10 000 API jednotek/den. Pokud budete potřebovat více operací, tak musíte zažádat o vyšší účet (standard). Více informací o cenové politice najdete v nápovědě k AdWords API.
Zdroje informací ohledně AdWords API
- Oficiální dokumentace AdWords API (v Angličtině) – developers.google.com/adwords/api
- Cenová politika Google API – developers.google.com/adwords/api/faq#free
- Nápověda Google – support.google.com/adwords/answer/2375503?hl=cs
- AdWords API blog (v Angličtině) – googleadsdeveloper.blogspot.cz
- Obecně o AdWords API – perf.cz/blog/adwords-api-co-vam-nabizi-a-kde-zacit