Produktové inzeráty v Skliku

Dnes (19.10.2015) byla do ostrého provozu spuštěna nová funkce v Skliku – Produktové inzeráty! Jedná se víceméně o kopii Google Shopping kampaní – ve vyhledávání na Seznam.cz se nyní budou zobrazovat i produktové inzeráty s obrázky a cenou produktu:

Produktové inzeráty Sklik

Produktové inzeráty Sklik

Jak to funguje a jak to nastavit?

Sklik si tahá data z databáze Zboží.cz a ty pak porovnává s tím, co lidé hledají – na produktová klíčová slova (např. Sony Bravia KDL3000) poté zobrazí nabídku produktů inzerentů z Skliku. Nezadáváte žádná klíčová slova, ani podobu inzerátů – to vše si řídí Seznam sám. Jsou pouze dva způsoby, jak ovlivnit zobrazování Produktových inzerátů – úpravou feedu a navýšením/snížením CPC.

Pro nastavení musíte udělat pár věcí:

1) Vytvořit feed

Pokud ještě nemáte, tak si založte účet na Zboží.cz a vytvořte feed dle specifikací.

Feed Zboží.cz

Feed Zboží.cz

Před vytvoření feedu si promyslete následnou strukturu kampaně, protože tu budete dělat pouze z informací ve feedu. Doporučuji používat parametry <CUSTOM_LABEL_0> a <CUSTOM_LABEL_1>, které při rozdělování kampaně využijete (zboží v akci, vysoká marže…). Je to stejné jako u Shopping kampaní v AdWords.

 2) Propojit Sklik a Zboží.cz

V Skliku propojíme náš reklamní účet s účtem Zboží.cz, ze kterého chceme čerpat feed.

Propojení se Zbozi.cz

Propojení se Zbozi.cz

Budeme k tomu potřebovat login a heslo do Zboží.cz

Propojení se Zbozi.cz

Propojení se Zbozi.cz

Nutnost zadat přihlašovací údaje Zboží.cz do Skliku mi přijde jako nešťastné řešení – ne každý správce PPC zná login do porovnávačů. U agentur tak bude potřeba spolupráce klienta.

3) Vytvořit produktovou kampaň v Skliku

V účtu Sklik.cz klikneme na Vytvořit kampaň a z nabídky vybereme Produktová:

Vytvoření produktové kampaně

Vytvoření produktové kampaně

V nastavení si kampaň pojmenujeme, nastavíme denní rozpočet, zvolíme provozovnu, ze které se nám mají brát data z feedu a nastavíme svou první sestavu.

Nastavení Produktové kampaně

Nastavení Produktové kampaně

4) Rozdělit kampaň do sestav

Poslední krok je jeden z nejdůležitějších – na různé produkty (produktové kategorie) totiž chcete mít různou CPC. Kampaň si tedy rozdělte do jednotlivých sestav a v nich vytvořte Produktové skupiny. Jedna sestava může mít více produktových skupin, doporučuji však dodržovat zásadu – jedna sestava = jedna produktová skupina.

 Vytvoření Produktové skupiny


Vytvoření Produktové skupiny

Pozn.: Můžete vybrat několik kritérií pro Produktovou skupinu – ve skupině pak budou produkty, které splňují všechna zvolená kritéria (Výrobce=Sony & Štítek 1=V akci & Štítek 2=Nad 10 000 Kč).

Závěrem

Jedná se o novou funkci, kterou Seznam teprve zkouší. Proběhla sice měsíční beta, ve které jsme si vyzkoušeli, jak se tyto nové inzeráty chovají – a Seznam si mezitím vyladil své algoritmy – ale pořád se mi zdá, že se je co zlepšovat. Jednak se určitě bude ladit to, na jaké výrazy se inzeráty zobrazují, a také rozhraní v Skliku bude potřeba dodělat.

Chybí mi např:

  • Vyhledávací dotazy, které spouští inzeráty (statistiky)
  • Možnost některá KW vyloučit
  • Import/Export produktových kampaní
  • Hromadné zobrazení Produktových skupin

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

2 komentářů

  1. Štěpán napsal:

    Z jakého důvodu doporučuješ používat -> jedna sestava = jedna produktová skupina ? 🙂

    • admin napsal:

      Lépe se s tím pak pracuje – např. automatická pravidla jde nastavit jen na reklamní sestavy (bidování).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *