9 tipů pro Google Nákupy

Google Nákupy (Shopping/PLA) jsou s námi už nějaký ten pátek – za tu dobu se staly nepostradatelným nástrojem pro propagaci produktů na Google a žádný eshop se bez této služby neobejde. My s PLA pracujeme od jejich spuštění a za tu dobu jsme nasbírali několik postřehů, jak je lépe optimalizovat.

1. Vylučující slova

Používejte vylučující slova i v Shopping kampaních – Google někdy zobrazuje inzeráty i na zcela nesmyslná slova, která s Vaším oborem vůbec nesouvisí. Procházejte tedy report vyhledávacích dotazů pravidelně!

Používejte vylučující KW

Používejte vylučující KW

2. Struktura

Nestačí nahrát feed, vytvořit kampaň a modlit se, že to „nějak“ bude fungovat. Strukturu kampaní/kampaně je třeba si rozmyslet již při tvorbě feedu. Strukturu bych rozdělil na 2 části – struktura účtu a struktura kampaní.

– Struktura účtu – nám se osvědčily kampaně rozdělené podle vyhledávacích dotazů. Na Marketing Festivalu 2014 představil Martin Roettgerding svůj způsob dělení Shopping kampaní podle druhu vyhledávacích dotazů (obecné/značky/produktové). Využívá se k tomu určení priorit kampaně a vylučujících slov. Detailní návod najdete na blogu PPC Epiphany

2016-01-21_1427

– Struktura kampaní – podle marže/značek/kategorie zboží atd. – jednotlivé kampaně je dále potřeba rozdělit na druhy produktů. Na kabel za 20 Kč budete určitě bidovat jinak, než na TV za 50 tisíc…produkty je tedy třeba rozdělit do několika produktových kategorií.

3. Kontrolujte Merchant Center

Pravidelně se dívejte do Merchant Center, jestli na vás nevyskočí nějaká chyba – vše je sice automatické (generování/stahování feedu), ale chybička se občas vloudí a i nepatrná změna na webu může způsobit velký výpadek kampaní. Pokud vám Google zakáže 40 % produktů ve feedu kvůli špatně vygenerované ceně/chybějícímu popisku, tak se to na efektivitě kampaní určitě projeví…

Diagnostika Merchant Center

Diagnostika Merchant Center

4. Sledujte konkurenční metriky

Určitě chcete (ano, chcete!) vidět, jak si v inzerci vede konkurence. K tomu slouží přehled konkurenčních metrik přímo v rozhraní AdWords u Shopping kampaní. Pomocí těchto metrik zjistíte, zda kampaně jedou naplno, nebo jsou bržděné kvůli nízkému CPC, nebo CTR.

Konkurenční metriky PLA

Konkurenční metriky PLA

5. Remarketing

Ano – i u Shopping kampaní lze využívat remarketing pro vyhledávání a nastavit modifikátor nabídky. Lidem, kteří na vašem webu byli v košíku a nyní hledají produkt na Google, se chcete zobrazit na předních místech.

Shopping remarketing

Shopping remarketing

6. Obrázky a popisky ve feedu

Jednou z mála věcí, jak ovlivnit výkon kampaně je kvalita feedu – experimentujte s popisky produktů, zkuste nasadit jiné fotky. Stejně jako u textových inzerátů se musíte odlišit.

Jeden produkt - různé fotky

Jeden produkt – různé fotky

7. Nestandardní parametry (měrná cena)

Zkuste do feedu přidat nestandardní (nepovinné) parametry (specifikace zdroje produktů) – měrnou cenu, energetický štítek, cena v akci…do inzerátu tak dostanete více informací a třeba vám to pomůže k lepšímu CTR/konverzi.

Nepovinné parametry

Nepovinné parametry

8. Product ratings

Pro inzerenty z US, UK, DE, FR, JP a AU je možnost vytvořit a nahrávat feed s hodnocením produktů, které poté Google zobrazuje (pokud tak uzná za vhodné). Je to další věc, která vás může odlišit od konkurence a přesvědčit uživatelé k nákupu na vašem shopu.

Product Ratings

Product Ratings

9. Google Trusted Stores

Pro zahraniční inzerenty (u nás zatím nedostupné) je možnost vyřídit si certifikát Google Trusted Store, který vám pomůže získat si důvěru uživatelů. V inzerátech se pak zobrazí ikonka/text, že jste certifikovaní.

Ikonka Google Trusted Stores

Ikonka Google Trusted Stores

Registrace nic nestojí – pouze musíte splňovat podmínky (počet objednávek apod.).

Je to skvělá věc, jak se odlišit v Shopping kampaních a navíc si pak uživatel řekne, že za Vámi stojí sám velký Google 🙂

 

2016-01-21_1416

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

6 komentářů

  1. Misa napsal:

    Ahojte, pekny clanek. Dekuji. A jak je to s nakupy pro google.sk? Uz lze inzerovat ci ne?

    • admin napsal:

      Pokud vim, tak zatim v SK shopping neni, casem urcite bude, ale kdy to bude to vi snad jedine Google (mozna ani ten ne) 🙂

  2. Kateřina K. napsal:

    Dobrý den, díky za super článek!

    Když popisujete řešení pro US/DE shopy, mám k tomu malý dotaz. Jak řešíte měnu u těchto e-shopů, konkrétně pro US? Máte e-shop přímo určený pro US a platbu tedy v USD?

    Ještě přesněji, jde mi o to, že mám e-shop v angličtině, a platbu pouze v EUR. Zkoušeli jsme dát ceny v USD pouze do feedu, ale nefunguje to. Asi to nejde nijak vymyslet a musíme umožnit na e-shopu mít platbu v USD, je to tak?

    Děkuji.

    • Matěj Slavík napsal:

      My máme pro každou zemi zvlášť obchod, takže měna je vždy v měne té země.

      Podle podmínek Google Shopping musí být eshop i produkty v jazyce a měně dané země – https://support.google.com/merchants/answer/160637?hl=en

      Google Shopping Germany:
      – Products must be listed in German.
      – Product landing pages must be in German.
      – Product prices must be listed in Euros (EUR), including all applicable taxes and charges except shipping.

      Google Shopping US:
      – Products must be listed in English.
      – Product landing pages must be in English.
      – Product prices must be listed in US dollars (USD).

  3. pan Mergado napsal:

    Pěkný článek Matěji, super. Chci se zeptat, máte zkušenosti s Google Trusted Stores osobně? Měl jsem zato, že i tato certifikace je jen v zahraničí a k nám se nechystá. Podobně jako hodnocení produktů či Merchant Promotions (omlouvám se za anglismus, nějak mne rozumný překlad nechce napadnout :(.

    Řešil jste to pro ČR či některý z okolních států?

    Děkuji.

    • Matěj Slavík napsal:

      Ahoj,

      Trusted Stores teď řešíme pro US a DE shopy, takže nějaké zkušenosti jsou.
      Merchant Promotions jsme zkoušeli, ale my ty kódy moc nepoužíváme, takže toto využijeme jen občas.
      Product Ratings řešíme už delší dobu v US (nikde jinde to snad ani není?) ale ještě nemáme integrováno.

      No já doufám, že některé tyto věci dorazí časem i do ČR – pokud se mezitím neobjeví nástupce Google Shopping 🙂

      Matěj

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *