Stává se Vám, že už nevíte, jak kampaně rozšířit? Kampaně máte upravené k dokonalosti – PNO je nízké, pokrýváte většinu klíčových slov, jste na prvních místech…nezapomněli jste na něco? Podívejte se na 7 tipů pro rozšíření svých PPC kampaní. Možná některé z nich již používáte, nebo máte vyzkoušené, že nefungují. Přesto Vás možná nasměrují tím správným směrem a pomůžou Vaše kampaně rozšířit. Pojďme na ně.
Překlepy v klíčových slovech
Nikdo není neomylný a občas se stane, že se na klávesnici netrefíte do správné klývesx. PPC systémy upřednostňují inzeráty, které cílí na přesnou shodu s vyhledávacím dotazem. Pokud dáte do kampaní klíčová slova i v překlepové variantě (televize – telwvize), tak snížíte celkové CPC a budete mít lepší představu, jak uživatelé vyhledávají. Na překlepy lze použít tento nástroj:
http://nastroje.webtrh.cz/preklepy
Konkurence
Inzerujete na svou přímou konkurenci? Zkuste si vytvořit sestavy s názvy Vaší konkurence – třeba se Vám povede přetáhnout pár zákazníků k sobě. Pozor ale na znění Vašeho inzerátu – nesmíte použít dynamiku a vůbec se o konkurenci v textu přímo nezmiňujte. Některým se asi tento bod příliš líbit nebude – a třeba také obdržíte naštvaný email od konkurence – tento bod proto doporučuji napřed konzultovat přímo s klientem (ten ví nejlépe, jaké vztahy s konkurencí má).
Brand
Konverze z brandu většinou vychází na minimální částky (v řádu korun), takže nevidím důvod tyto výrazy v kampani nemít. Nikdy nemáte 100% jistotu, že na Váš brand neinzeruje konkurence (viz předchozí bod) a nekrade Vám zákazníky. Minimálně stojí za to udělat A/B test, abyste zjistili, zda Vám inzerce na vlastní značku stojí za to – třeba všechny tyto výrazy pochytá fulltext. V případě, že na Vaši značku vyjíždí inzerát konkurence, tak doporučují do kampaně dávat brandové výrazy vždy.
Související hledání
Zkuste inzerovat i na dotazy, které nepřímo souvisí s produkty, které nabízíte. Pokud prodáváte krémy na vrásky, tak přidejte klíčová slova jako Jak odstranit vrásky, Co na vrásky atp. Pokud máte servis aut, tak inzerujte na Jak opravit převodovku, Teče olej u auta…U každého oboru jistě najdete příklady, které se budou na tento bod hodit.
Značky, které nenabízíte
Nabízíte Škodovky? Zkuste inzerovat i na dotazy obsahující Volkswagen – produkt je to téměř totožný a třeba dokážete uživatele přesvědčit, že ve skutečnosti nechce koupit VW, ale nejnovější Škodu.
Svátky/Akce
Pokud prodáváte produkt, který se dá inzerovat i v souvislosti se svátky/akcemi, tak toho využijte. Příkladem budiž mistrovství světa v hokeji a inzerce eshopu prodávající české vlajky…dárkový sortiment můžete inzerovat na Den matek/narozeniny. Wellness pobyty zase uplatníte před Valentýnem. Zde pozor na CPC, protože na tyto výrazy většinou inzeruje mnoho inzerentů (různých oborů) a konverze je pak mnohdy příliš drahá.
Zkuste inzerovat obecněji
Skoro každý PPC specialista Vám řekne, že máte vyloučit slova jako recenze, diskuze, návod apod. Zkuste tato vylučující slova ale z kampaní odstranit a naopak na ně inzerovat. Třeba zjistíte, že jsou hodně levná – právě protože je má většina inzerentů vyloučena – a konverze z nich bude vycházet dobře.
Samozřejmě tyto rady nejsou univerzální a nebudou fungovat u každého oboru/kampaně. Zkuste se nad nimi ale zamyslet, zda by některý bod nestál za zkoušku. Případně budu rád, pokud do komentářů přihodíte nějaký svůj tip/radu 🙂
Zdravím, děkuji za pěkný článek 🙂 Potřeboval bych pomoci, nevím jaký z PPC systému si vybrat, tady: https://jiwo.cz/google-adwords-seznam-sklik/ jsem si přečetl jaké jsou rozdíli mezi těmito systémy a tak nevím, co radši vybrat…
Podstatné je také kontrolovat, aby inzerce na konkurenci nebyla urážlivá nebo hánlivá, resp. aby se jí netýkala přímo, pak není problém a žádné „dopisy štěstí“ od nich chodit nebudou. 🙂