Máte eshop a chce využít PLA (nákupy Google) pro zlepšení výkonu reklamy, ale nevíte jak na to? Vytvořit PLA kampaň je jednoduché, stačí si dobře připravit feed Merchant Centra (podobně jako u Zboží.cz, či Heureky). Základní vytvoření Vám pak zabere pár minut. Zoptimalizovat PLA kampaně, aby byly konverzní, už ale není taková legrace a strávíte nad tím i hodiny 🙂
PLA je v současné chvíli (4.5.2014) k dispozici v těchto zemích: Austrálie, Rakousko, Belgie, Brazílie, Kanada, Česká republika, Dánsko, Francie, Německo, Indie, Itálie, Japonsko, Mexiko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Rusko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Velká Británie, a Spojené státy. Zdroj: Nápověda AdWords.
Jak PLA nastavit
1) Potřebujete mít účet Merchant Center a v něm nahraný feed
2) Feed upravíme tak, aby obsahoval vlastní atributy Google AdWords – doporučuji využít všechny a držet se rozdělení kategorií na eshopu. Můžeme si tak definovat ke každému produktu až 5 kategorií, podle kterých budeme následně vytvářet PLA kampaně. Např:
Vlastní štítek 0: Hlavní kategorie – TV/Notebooky/PC/Příslušenství
Vlastní štítek 1: Podkategorie – Plazmové TV/LED TV/3D TV
Vlastní štítek 2: Značky – Panasonic/Sony/Philips
Vlastní štítek 3: Cenová kategorie – Akce/Výprodej/Normální cena
Vlastní štítek 4: Marže – 0-1%/1-2%/2-3%
3) V AdWords klikneme na vytvoření nové kampaně Nákupy
4) Vyplníme potřebná nastavení – propojení s MC, nastavení cílení apod.
5) Nyní máme vytvořenou PLA kampaň s jednou reklamní sestavou – dle potřeby si sestav později můžeme vytvořit více. Rozdělovat na více sestav má však smysl pouze pokud chcete k různým produktům mít různá reklamní sdělení (45 znaků).
6) V již vytvořené PLA kampani rozklikneme reklamní sestavu a uvidíme Skupinu produktů s názvem Všechny produkty. Klikneme na malé + po pravé straně
7) Otevře se nám dialogové okno, kde můžeme vybrat další úroveň rozdělení podle Značky, ID, stavu, Typ produktu a námi definované Vlastní štítky.
Takto můžeme kampaň postupně rozdělit a vznikne nám tak struktura, která může mít až 8 úrovní. U každé nově vytvořené úrovně můžeme kliknout na + a rozdělovat dále.
Optimalizace PLA
A proč to všechno tak složitě rozdělovat? U různých produktů chceme mít nastavenou jinou CPC a také chceme vidět detailní statistiky, jak si která sekce vede.
Důležitý ukazatel je srovnání s konkurencí, podle kterého poznáme, zda přitlačit na CPC, jestli se zobrazujeme na všechna hledání a jestli na naše reklamy uživatelé klikají více, než na konkurenci.
Nastavením to všechno ale nekončí – je potřeba PLA sledovat a podle statistik optimalizovat CPC, popř. vyřazovat produkty, které se neprodávají.