Loňský Marketing Festival mi utekl a po kladných ohlasech jsem se na letošní ročník moc těšil. Zájem o lístky byl obrovský a první várka byla vyprodána v řádu minut. Nakonec to vyšlo a já se mohl na celý víkend ponořit do světa SEO, analytiky a marketingu. Jaký tedy byl letošní ročník? Stálo to za to?
Výběr řečníků
Lineup byl tento rok hvězdný – viděli jsme zahraniční i české hosty z různých oborů. Největší hvězdy samozřejmě byli Avinash Kaushik, Dr. Peter Meyers, Craig Sullivan a Mike King. V této společnosti se však neztratili ani Jan Řezáč a řekl bych, že svou skvělou přednáškou všechny (mě určitě) překvapil Filip Podstavec. Ne všichni řečníci mi „sedli“, ale to je normální, a každý si našel to svoje.
Obsah přednášek
Mluvilo se především o SEO, linkbuildingu a marketingu obecně. Vzhledem k mému oboru (PPC) nepřekvapí, že nejpřínosnější přednáška pro mě byla ta od Martin Roettgerding, který nám ukázal jak posunout Shopping kampaně na vyšší level (doslova). Potěšilo, že Avinash i Dr. Pete postavili své přednášky na českých příkladech a webech. Přednáška od Mike Kinga zase potvrdila, že je důležité svou práci a výsledky umět prodat. Nebudu tady přepisovat obsah přednášek do článků – takových článků se jistě na netu najde spousta…
Forma přednášek
Rád bych se zmínil také o tom, jakou formou přednášející prezentovali. Zde se jasně ukázal rozdíl mezi tím, jestli pouze suše a monotónně konstatujete fakta a ukazujete grafy, nebo mluvíte energicky, prokládáte to vtípky a celkově z vás srší energie. Zatímco v prvním případě vám půlka publika usne, tak v druhém se dočkáte potlesku ve stoje – jako v případe Filipa Podstavce. Na MF2014 bylo 90 % přednášek zábavných a přínosných. Našly se pouze asi 2 přednášky, které mě nebavily – buď formou, nebo obsahem.
Výběr místa
Místo pro konání akce vybrali pořadatelé výborně – kde jinde, než v Brně, byste chtěli konat takovou skvělou akci 🙂 Janáčkovo divadlo je stavěné na takový počet lidí a místa bylo dost – jak v sále, tak v přilehlých prostorech. Z tohoto pohledu tedy nemám co vytkout. Doufám tedy, že příští rok zase nebudu muset nikam jezdit a MF2015 bude v Brně.
Catering
Jindra Fáborský před akcí sliboval, že catering nadimenzovali do „nebeských výšin“ – a mluvil pravdu! Na místě byla spousta dobrot pro každého – sladké, slané, maso, ovoce…kofein tekl proudem a oblíbené byly také džusíky UGO. Hostesek byl skoro stejný počet, jako návštěvníků, takže odpadky mizely ještě dříve, než jste je položili na stůl. Z tohoto pohledu tedy musel být spokojený každý návštěvník.
Doprovodný program
Marketing Festival nebyl pouze o přednáškách, ale také o doprovodném programu – workshopy a afterparty. Začínalo se ve čtvrtek v kině Art promítáním reklamožroutů, v pátek se pařilo ve Stopkově pivnici a v sobotu byla hlavní párty na Flédě, kde se představil Doctor Victor, Tata Bojs a další umělci. Já jsem v sobotu raději šel už po koncertu Tata Bojs a dobře jsem udělal – podle prázdných míst v neděli ráno to byl náročný večer a někteří končili až v ranních hodinách…
Celkově jsem rád, že jsem se této akce zúčastnil a hlavně že se takováto akce konala v ČR. Organizačně byla zvládnutá na jedničku, obsahově byla velmi zajímavá a doprovodný program nemá u takových akcí obdoby. V zahraničí byste za takovou akci zaplatili desetitisíce, takže ani cena (ačkoli byla celkem vysoká) mi nepřipadá přehnaná. Rozhodně bych řekl, že to byl dobře strávený víkend.
- Fotky: https://drive.google.com/folderview?id=0BwQTg3Z5elx0d0oyU056aFFNcFU&usp=sharing
- Prezentace: http://www.slideshare.net/MarketingFestival
- Videa (zpoplatněno): http://video.marketingfestival.cz
- Oficiální web: http://www.marketingfestival.cz
Jindra už prý pracuje na dalším ročníku – takže se už teď můžeme těšit na Marketing Festival 2015!
Škoda, že jsem se nemohla zúčastnit, jsou někde dostupná alespoň videa nebo prezentace?
Prezentace se dají stáhnout tady: http://slideshare.net/MarketingFestival
Videa jsou k zakoupení: http://video.marketingfestival.cz/cs
Dík za souhrn, taky jsem o akci něco sepsal http://duben.org/propagace-webu/marketing-festival-tridenni-party-kde-se-bavite-a-dostavate-neskutecne-hodnotne-informace-zaroven