Nedávno jsem narazil na článek Pissing Away Our Money With Google Display Ads. ve kterém se řeší zobrazování reklamy na mobilních zařízeních – přesněji v aplikacích. V článku jistá firma (B2B segment) doplatila na to, že se její bannery zobrazovaly ve hrách na tabletu. Jak se tomuto vyvarovat je napsáno přímo v odkazovaném článku. Ne každý však vládne angličtinou, takže si ukážeme, jak takovému zobrazení zabránit. Tento problém se týká pouze Reklamní sítě v AdWords.
Kde se reklamy zobrazují?
V podstatě každá neplacená aplikace v sobě obsahuje reklamu – programátor taky musí z něčeho žít. Pokud si tedy stáhnete zdarma hru z Google Play, nebo AppStoru, tak z 90 % se Vám v příslušné hře bude zobrazovat reklama. Většina aplikací to má navíc vymyšlené tak, že reklamy jsou blízko ovládacích prvků a na dotykovém displeji je snadné na ně omylem kliknout. To je super pro tvůrce, ale hodně špatné pro Vás, kteří tu reklamu platí.
Jak tomu zabránit?
Máte vytvořenou kampaň, inzeráty, klíčová slova/témata, a chcete vyloučit mobilní aplikace. Tento krok je velmi snadný, stačí se proklikat na Reklamní síť > Umístění > Vyloučení a zde vyloučit následující seznamy:
- Všechny aplikace: Adsenseformobileapps.com
- iTunes App Store: 280015247.adsenseformobileapps.com
- Google Play: com.google.android.maps.adsenseformobileapps.com
Jak naopak na aplikace cílit?
Určitě budou existovat případy, kdy naopak budete chtít na mobilní aplikace cílit – např. propagujete svou mobilní službu. V tomto případě nám pomůže nástroj pro plánování kampaní v reklamní síti. Na záložce Nástroje klikněte na Plánovač kampaní v Reklamní síti
Zde vyplníme klíčové slova, která nás zajímají, a klikneme na Získat návrhy umístění. Přepneme přehled na Mobilní aplikace a můžeme vybírat:
Jako každá funkce v Google AdWords – i toto může být dobrý sluha, ale špatný pán. Jasné je jedna věc: používání mobilů každým rokem stoupá a firmy i inzerenti se budou muset přizpůsobit.