Sdílená knihovna v AdWords

Už jste slyšeli o Sdílené knihovně v AdWords? Určitě v této sekci upravujete listy Publik pro remarketing, ale víte o tom, že si zde můžete vytvořit i další listy, které poté můžete přiřadit jednotlivým kampaním? Jaké listy si zde můžete vytvořit a k čemu je to dobré se podíváme níže…

Sdílená knihovna

Kde najdete sdílenou knihovnu?

Reklamy

V této sekci si můžete vytvořit seznam reklam, které poté můžete přiřadit jednotlivým reklamním sestavám. Pokud tedy máte jeden text reklamy, které chcete přiřadit k více sestavám, tak stačí vytvořit seznam reklam a pak jej k těmto sestavám přiřadit. Jako příklad použití mne napadá: chcete do kampaně přidat „akční“ text inzerátu, který bude všude stejný. Místo vytvoření 200x stejných inzerátů si vytvoříte seznam a tento pak přiřadíte 200 sestavám.

Publikum

Na této kartě můžete vytvářet seznamy publik pro využití v remarketingových kampaních a spravovat remarketingový kód. Pokud budete využívat remarketingové kampaně, tak do této sekce budete muset nahlédnout.

Strategie nabídek

Pokud používáte strategii nabídek, tak uvítáte tuto sekci, kde můžete hromadně nastavit různé strategie pro vybrané kampaně a následně tyto nabídky hromadně spravovat. Osobně jsem nikdy strategie nabídek nepoužil, ale určitě se najde někdo, kdo tuto funkci využije.

Rozpočty

Máte omezený rozpočet a nevíte jak jej distribuovat mezi jednotlivé kampaně? V sekci rozpočty si můžete vytvořit sdílený rozpočet pro více kampaní najednou! Google pak bude automaticky zobrazovat inzeráty tak, aby v rámci rozpočtu přinesl co nejvíce prokliků/konverzí. Nemusíte tak už nikdy řešit které kampani nastavit větší denní limit pro nejlepší výsledky.

Vylučující klíčová slova kampaně

Používáte stejná vylučující slova pro více kampaní? Pokud ano, tak právě pro Vás je určena tato funkce – seznamy vylučujících slov kampaně.  Můžete si zde například vytvořit seznam vylučujících slov obsahující produktová slova, obecná slova, vyloučená města…a ty pak jednoduše přiřadíte jednotlivým kampaním. Odpadne Vám složitá aktualizace vylučujících slov napříč různými kampaněmi – jednoduše upravíte seznam vylučujících slov a změny se promítnou do všech přiřazených kampaní!

Vyloučená umístění kampaně

Stejný případ jako u vylučujících slov, pouze s tím rozdílem, že zde pracujeme s umístěním (pro reklamní síť). Můžete si zde vytvořit seznamy webů, na kterých se nechcete zobrazovat (např. podle témat) a tyto seznamy pak přiřadit jednotlivým kampaním.

 

Sdílená knihovna

 

K čemu je to dobré?

Za největší výhodu používání sdílených listů považuji možnost jednoduše upravit seznam vylučujících slov/reklam/umístěné napříč několika kampaněmi. Nemusíte tedy procházet všechny kampaně a postupně upravovat – stačí to jednou upravit ve sdílené knihovně a změny se promítnou do všech přiřazených kampaní. Vhodné je to např. když chcete vyloučit seznam značek/názvy produktů, které se neustále mění. Pokud máte v účtu více kampaní, tak doporučuji sdílenou knihovnu používat. Určitě se jedná o užitečné funkce, které (můj odhad) málokdo používá.

Co Vy – používáte sdílenou knihovnu? Máte tipy jak ji využít? Pochlubte se svými vychytávkami v komentářích.

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *