Jako správci kampaní se běžně setkáváme se dvěma typy klientů, a to 1) novými klienty, kteří ještě nikdy neinzerovali v PPC systémech a potřebují vytvořit nové účty, a 2) otřelí inzerenti, se kterými si potřebujeme jejich účty nasdílet. Jak na to si ukážeme u dvou nejčastěji využívaných PPC systémů – Sklik a AdWords.
1. Jak založit nové PPC účty
Sklik
1. Na adrese registrace.seznam.cz/own si vytvořte nový účet (může se použít jakýkoliv email, který již běžně používáte)
2. Seznam zašle na daný email potvrzovací odkaz
3. Na www.sklik.cz se přihlaste do Skliku a odsouhlaste smluvní podmínky
4. Stejnými přihlašovacími údaji se na penezenka.seznam.cz zaregistrujte do Seznam Peněženky a dobijte kredit
AdWords
1. Na adrese accounts.google.com si vytvořte nový účet
2. Nezapomeňte zadat exitující tel. číslo pro případné ověření
3. Pozor na vyplnění data narození – udávejte takové, aby váš věk, byť smyšlený, byl více než 18 let
4. Ověřte svůj účet pomocí SMS
5. Ověřte svůj účet proklikem na odkaz, který vám přijde na Gmail (bude to ten samý účet a heslo, jaké jste právě vytvořili)
6. Nastavte si Fakturaci (najdete v Menu pod Ozubeným kolečkem) a vyplňte potřebné údaje (podrobnosti najdete zde: https://support.google.com/adwords/answer/1704418?hl=cs).
2. Jak nasdílet PPC účty
Sklik
1. Přihlaste se do svého Sklikového účtu
2. V Menu pod vaším emailem klikněte na Nastavení
3. Vyplňte Jméno účtu (emailová adresa), který by měl mít k vám přístup
4. Jako Typ akce vyberte Nabídnout přístup
5. A nakonec zvolte Úroveň přístupu – nejčastěji budete volit možnost Čtení a zápis (umožňuje provádět úpravy v kampani)
6. Odeslat a je hotovo!
V Menu v záložce Zprávy poté ten, kterému jste nabídli přístup, uvidí ve svém účtu vaší žádost, kterou Schválí. Tento postup je možný i opačně, pak stačí, když vás správce kampaně ze svého účtu požádá o přístup do vašeho účtu a vy nyní budete ten, který přístup schválí.
AdWords
K nasdílení vašeho účtu s jiným účtem je možné využít 2 způsoby, a to:
Nasdílení přístupu
1. V účtu AdWords pod Ozubeným kolečkem vyberte položku Nastavení účtu a poté Přístup k účtu
2. Klikněte na +Uživatelé, vyplňte potřebné údaje a pro správce zvolte jako úroveň přístupu Standardní přístup
Propojení přes Číslo zákazníka
Pravděpodobně ale správce kampaní využívá účet Klientského centra (MCC), postačí tedy poslat správci tzv. Číslo zákazníka (10 místné číslo ve tvaru 123-456-7890 pod vaší emailovou adresou přímo v účtu). Jakmile si vás správce propojí, přijde vám nabídka k odsouhlasení přístupu. Tu najdete opět pod Ozubeným kolem – Přístup K účtu – Správcovské účty a schválíte.