Co to bylo za akci?
15.10.2014 uspořádal Facebook první Performance Marketing Summit v ČR, kam pozval větší inzerenty a agentury. Já dostal pozvánku za parfums.cz, takže jsem pěkně v 5 ráno vyjel z Brna, abych to na desátou do Prahy stihl.
Konference se konala na Václavském nám. v budově, kde sídlí akcelerátor startupů Wayra. Celá akce byla dobře zařízená (počáteční zdržení u registrace nechme stranou) a bylo vidět, že to nedělají poprvé. Celá akce byla v angličtině, což jsme se dozvěděli až na místě – dovedu si tedy představit, že pár lidí z přednášek nic nemělo…vzhledem k tomu, že přednášející neuměli česky, tak je to ale celkem pochopitelné 🙂
Co zaznělo:
- Pokud neutrácíte více, než 10 000 USD/měsíc, tak s větší podporou od FB nepočítejte
- Lepší podporu Vám však jsou schopni poskytnou PMD, vyplatí se tedy používat externí nástroje
- Facebook doporučuje a nabádá k používání externích nástrojů pro správu reklam
- Pokud utratíte opravdu hodně za jednu kampaň (60k+), tak Vám FB zdarma udělá studii o dopadu reklamy od Nielsen
- Byl představen nástroj pro inzerci produktů – ROI Hunter, který vypadá opravdu dobře
- Zaměřte se na cílovku mimo Váš nákupní proces. Uživatelé FB ještě nevědí, že potřebují Vaše služby/výrobky
- Video, video, video…na Facebooku teď nejvíc frčí videokampaně
- Za poslední rok se počet českých inzerentů na FB zdvojnásobil
- S větší konkurencí souvisí i postupný růst CPC
- Optimalizace na CPA funguje pouze u instalace aplikací, ne u webových konverzí!
- O Atlasu ještě nikdo nechtěl mluvit…
- A mnoho dalších věcí, které si již nepamatuji…
Co jsem si z akce odnesl
Tričko 🙂 a pak taky, že marketing na Facebooku je (a bude) čím dál důležitější a firmy by jej neměli opomíjet. Už nestačí inzerovat pouze na Skliku a AdWords, ale část peněz na reklamu by se měla přesunout i k Facebooku, kde se hodně snaží a chrlí jednu novinku za druhou.
Doporučuji sledovat blog www.insidefacebook.com, kde se dozvíte všechny důležité novinky a chystané změny.
Bude podobná akce i příští rok?
To asi hodně záleží na tom, jak čeští inzerenti budou utrácet. Zřejmě jsme již překročili nějakou magickou hranici, že se o naši zemi Facebook začal více zajímat 🙂