DSA – Dynamic Search Ads

DSA – neboli Dynamické reklamy ve vyhledávání – jsou automatické kampaně v AdWords. Můžete pomocí nich snadno zacílit na celý sortiment Vašeho webu. Je to výborný doplněk k ručně dělaným kampaním a doporučuji jej používat. Vytvořit pořádnou DSA kampaň dá sice taky trochu práce, ale výsledek většinou stojí za to. Nikdy (skoro) totiž nepodchytíte 100 % sortimentu z webu, takže je vhodné vytvořit i DSA kampaň a z ní pak vyzobávat ty správná klíčová slova, která by Vás nenapadla. DSA inzerát má navíc jednu zvláštnost – titulek inzerátu nemusí být dlouhý pouze 25 znaků, ale většinou je delší, takže pak mezi ostatními vyčnívá!

DSA - vyhledávání

DSA – vyhledávání (parfums.cz)

Jak DSA funguje

Do DSA zadáte cílovou URL Vašeho webu, Google web projde a zaindexuje text na stránkách. Na základě toho pak sám rozhoduje na jaká klíčová slova zobrazí inzerát. Vše je automatické a vy tedy máte jen omezenou kontrolu nad tím, jak vypadá inzerát i nad klíčovými slovy. Stránky prolézá stejný robot, jako při indexaci – pokud tedy máte problém se SEO, tak můžete mít problém i zde (neindexované stránky, špatné titulky atp.) Cílit můžete pomocí:

  • URL – zde je to jasné, URL musí obsahovat zvolený text
  • Kategorie – cílení podle kategorií, které Google přiděluje stránkám podle obsahu.
  • Titulku stránky – titulek stránky musí obsahovat zvolený text
  • Obsahu webu – stránky, které obsahují zvolený text v obsahu
DSA - cílení

DSA – cílení

Jak rozdělit kampaně

Co nejpodrobněji 🙂 Doporučuji vytvořit strukturu podobnou kategoriím webu, abyste mohli napsat přesně cílené inzeráty. DSA lze rozdělit pomocí URL adres, pokud tedy vytvoříte filtr „URL obsahuje plysove hracky“ tak můžete vytvořit sestavu Plyšové hračky a vytvořit k ní samostatný inzerát. Vždy však doporučuji nechat sestavu Všechny stránky, která bude cílit na celou URL webu a u které nastavíte menší cenu za proklik oproti ostatním sestavám. Podchytíte tak v podstatě celý obsah webu.

DSA - rozdělení kampaně

DSA – rozdělení kampaně

Jak psát inzeráty

Inzeráty pište stejně jako u ručně dělaných kampaní – mějte však na paměti, že cílíte na vetší celky a nevíte dopředu, na jaká klíčová slova se inzerát zobrazí. Nepište tedy inzeráty příliš podrobně. U sestavy na Všechny stránky doporučuji napsat inzerát co nejobecněji, abyste podchytili všechny typy hledání. U cílených sestav zase upravte inzerát dle cílové URL – u Plyšových hraček pište o plyšových hračkách. Máte pouze dva řádky o 35 znacích, takže musíte text psát úderněji a do inzerátu přidat výhody Vašeho webu.

DSA - inzerát

DSA – inzerát

Jak s DSA dále pracovat

DSA samozřejmě není klasická kampaň a ani nikdy nebude dosahovat výsledků kvalitně udělané (ruční) kampaně. Proto je třeba DSA brát jako doplněk a brát si z ní statistiky. Pravidelně tedy doporučuji kontrolovat statistiky vyhledávacích dotazů a ty kvalitní (konverze, prokliky) vyzobávat a vytvářet jim samostatné kampaně/sestavy. V DSA také nesmíme zapomínat na <bvylučující slova, která mohou velmi pomoci – DSA totiž bere veškerý text Vašeho webu, takže se můžete zobrazovat i na slova jako „kontakt“ „otevírací doba“ atp.

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *