O Bingu se u nás příliš nemluví – proč by taky mělo, když jej u nás používá cca 2 % lidí. V USA je však situace zcela jiná a Bing tam má daleko větší podíl (20 %), takže se nevyplatí jej opomíjet. Díky expanzi Parfums do USA jsem si mohl ošahat nastavení Shopping kampaně na Bingu – včetně nastavení Merchant centra. Celá služba je totiž dostupná pouze pro eshopy působící v USA.
Co je Bing Product Ads
Celé Bing Ads je víceméně věrnou kopií AdWords (více, než Sklik), včetně takvých drobností, jako jsou Sitelinky a pod. Nepřekvapí tedy, že i v Bingu lze nastavit Shopping kampaně podobné PLA od Google. Princip je stejný jako u Google PLA – nastavíte si feed s produkty, které se pak ukazují ve výsledcích vyhledávání. Nenastavují se žádná klíčová slova – Bing reklamy zobrazuje na relevantní dotazy.
Dokonce i reklamy vypadají velmi podobně:
Bing Merchant Center
Bing k Merchant Centru přistupuje trochu jinak, než Google. Do centra se dostaneme přímo z reklamního účtu a lze v něm nastavit pouze pár věcí. Dobrá zpráva je, že nemusíte upravovat svůj Google feed – Bing jej veme bez problému včetně vlastních štítků! Pokud však sledujete výkonost v GA, tak doporučuji vytvořit samostatný feed s UTM parametry. Automatické značkování nám u PLA kampaní nějak nefungovalo. Bing si pak stahuje feed automaticky stejně jako Google (lze posílat i přes API) – stačí tedy vložit URL k feedu a je to.
Nastavení Bing Product Ads
Nastavení kampaně je v Bingu trochu složitější, než v AdWords – nelze totiž nastavit různé CPC pro Product Targets (jednotlivé produktové cíle). Musíte tedy vytvořit pro každý produktový cíl vlastní sestavu. Toto Vám Bing nijak neulehčí a budete si tedy muset pohrát v Excelu, nebo to naklikat ručně.
Filtrovat jednotlivé kategorie produktů jde také pouze ručně a musí se to dělat postupně (nebo zase Excel):
Bing Product Rich Captions
Kromě klasických produktových kampaní využívá Bing Váš feed pro rozšíření organických výsledků o další informace. Pokud cílová adresa vede na produkt, který se nachází také ve feedu Merchant centra, tak se k reklamě přidají informace o ceně a dostupnosti (Bing Rich Captions).
Závěrem – výsledky
Kampaně v Bingu nám zatím jedou jen chvilku, ale dá se říct, že mají stejný výkon jako kampaně v AdWords. Pouze jejich správa je složitější – nebo alespoň do té doby, než si zvykneme na ty rozdílnosti.
EDIT 24.4.2015 – V době vydání článku se Microsoft vytasil s novou betou – Bing Shopping Campaigns, takže snad se práce s kampaněmi zlepší:
http://advertise.bingads.microsoft.com/en-us/blog/30939/introducing-the-bing-shopping-campaigns-beta
Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Píšete, že vám bing PLA jede. Jak? Nám bing eshop zamítne, protože jsme non US (UK). Popřípadě, nedá se to nějak obejít?
Moc děkuji za odpověď
S pozdravem
Michal Swiatek
Zdravím Michale,
my máme US i UK shop, takže jedeme normálně oficiálně. Co vím, tak jiné země nejdou a obejít to taky nejde.
Matěj