AdWords Ad Customizers

adwordsextensions_5

 

Chtěli jste někdy použít do inzerátu údaje, které se často mění (cena, datum, značka…), ale něchtěli jste každou úpravou přijít o historii statistik inzerátu? Nyní je zde jednoduché řešení, které lze i automatizovat – personalizátory AdWords Ad Customizers!

Co to je?

Donedávna jste podobného efektu mohli docílit pomocí použití AdWords parametrů – ty však měly několik nevýhod: byly pouze dva a daly se definovat jen na úrovni klíčového slova. Nedávno Google přišel s novou funkcí Ad Customizers (personalizátory reklam) díky které můžete do inzerátu dynamicky dosazovat jakýkoliv údaj (čísla, ceny, datum i text).

Odpočet

Nejjednodušší funkce je možnost odpočtu do určitého data. Pokud začnete v adminu v editaci inzerátu psát { (složenou závorku), tak na Vás vyskočí okýnko s výběrem:

2015-04-07_0909

Po vybrání možnosti Odpočet můžeme nastavit jednotlivé položky – vše je jednoduché na pochopení a opatřeno popisky:

2015-04-07_0903

V inzerátu pak zápis vypadá tatko: {=COUNTDOWN(„2015/04/12 00:00:00″,“cs“,5)} – za celou tuto závorku pak Google sám doplní 3 dny (nebo počet dní podle toho jaké je datum):

2015-04-07_0905

 

Více informací o nastavení odpočítávání: https://support.google.com/adwords/answer/6093368

Vytvoření dat pro Ad Customizers

Pokud chceme využívat personalizátory ve velkém, tak budeme muset vytvořit tzv. Feed, kde budou jednotlivé položky definovány. Tento feed pak musíme pravidelně aktualizovat a nahrávat do AdWords – buď ručně, nebo automaticky přes API. Bohužel si AdWords neumí stahovat feed např. jednou denně jako to je u Merchant Centra.

Cesta k feedu je: Sdílená knihovna > Firemní údaje > + Údaje > Údaje nástroje pro personalizaci reklam

Vytvoření feedu

Vytvoření feedu

Položky feedu můžeme definovat na úrovni kampaně, sestav i klíčových slov.

Ukázka jak takový feed může vypadat (šablona z AdWords): http://www.gstatic.com/adextensions/ad-customizer-template.csv

Použití Customizers v reklamách

Do inzerátu se pak píše parametr, pomocí kterého se odkazujete na konkrétní položku vytvořeného feedu. Máme-li tedy feed s názvem Data a v něm položku Cena, tak do inzerátu vložíme {=Data.Cena}. V našem případě se feed jmenuje prostě Feed a položky se jmenujou Price a Delivery.

2015-04-02_1513

Výsledná reklama s vyplněnými personalizátory pak vypadá třeba tako:

Personalizovaná reklama

Cena a datum doručení v reklamě

Aktualizace položek feedu u nás probíhá automaticky pomocí AdWords API – na implementaci však již musíte být programátor. Jde to i ručně – v tom případě však musíte pokaždé aktualizovaný feed nahrát do sdílené knihovny AdWords.

AdWords skrip pro nahrání feedu

Pro aktualizaci feedu existuje i AdWords skript, který tahá data z Google Disku – pořád zde však zůstává nutnost zařídit, aby ve feedu byla aktualní data.

Ad Customizers AdWords Script: https://developers.google.com/adwords/scripts/docs/solutions/customizer

Na co si dát pozor

Personalizátory zatím používáme docela krátce, ale přesto si dovolím pár rad na co nezapomenout:

  1. V každé sestavě musí být minimálně jeden statický inzerát (bez customizeru)
  2. Položky feedu podléhají kontrole, takže chvíli trvá, než je Google schválí
  3. Po doplnění položek z feedu musí inzerát splňovat limit znaků – jinak bude zamítnut
  4. Pokud na aktualizaci feedu používáte API, tak nezapomeňte vytvořit také CustomerFeed
  5. Nedoporučuje se používat v názvech feedu a položek mezery a interpunkci

 

Závěr

Ad Customizers jsou skvělou funkcí pro pokročilou práci s inzeráty – díky nim můžete do textu dosadit téměř jakýkoliv údaj z vaší databáze. Jediným problémem může být složitější implementace, ale šikovnější programátor by si měl poradit.

Rozhodně bych doporučoval vyzkoušet si alespoň odpočet do data (konec výprodeje, datum začátku koncertu…) a vytvořit si ručně menší feed.

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

1 komentář

  1. Jiří Marek napsal:

    Super článek, děkuji za perfektní popis a zpracování.
    Těším se do budoucna na údaje o efektivitě takových to inzerátů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *