Pokročilé měření videoreklam na YouTube

Chcete vědět, kolik lidí přišlo na Vaše stránky po zhlédnutí videoreklamy? Kolik lidí po zhlédnutí nakoupilo?

Lidé se přes video málokdy prokliknou na vaše stránky – v účtu tak u videokampaní vidíte velmi zkreslené statistiky. Videa je tedy potřeba měřit jinak.

Existuje jeden způsob, jak změřit každou konverzi po zhlédnutí videa – stačí nám k tomu nový účet a dva nové konverzní skripty na stránce.

Proč bych to dělal?

Tímto způsobem lze měřit nejen konverze a návštěvy po zhlédnutí videa, ale uvidíte pak i stejné statistky po impresi (uživatel video přeskočil). Můžete tak komplexně měřit vliv videa na výkon celého eshopu.

Videoreklamy
Co je potřeba udělat

  1. Pro toto měření budeme muset vytvořit zcela nový účet, kde budeme mít pouze videokampaně
  2. dále vytvoříme 2 nové konverzní akce
    1. Nákup (skript vložíme na konverzní stránku)
      • konverzní okno 3 dny
      • zahrnout do sloupce konverze: ano
      • Počítat každou konverzní akci
    2. Návštěva (skript vložíme na všechny stránky webu)
      • konverzní okno 1 den
      • zahrnout do sloupce konverze: ne
      • Počítat jednu konverzní akci
  3. Vytvořit si nové vlastní sloupce pro zobrazení těchto konverzí (nezapomeňte si vyfiltrovat správnou konverzní akci)

Tím máme vše připraveno a můžeme se pustit do vytváření videoreklam!

Na co myslet při vyhodnocení

→ Konverze se vám mohou duplikovat s konverzemi z klasického reklamního účtu, kde máte Search a Display. Pokud uživatel zhlédne video a poté se proklikne přes AdWords reklamu, tak se započítá konverze do obou účtů.

→ Zvolte si vhodně dlouhé konverzní okno – doporučují 3 dny až týden. Při delším časovém úseku už bude vliv videa minimální (uživatel si už video ani nepamatuje).

→ U bumperů uvidíme jiné statistiky, než výše (protože bumpery nepočítají zhlédnutí, ale imprese). Konverze tedy budou po prokliku na web a konverze po zhlédnutí zase po impresi (zní to zmatečně, ale je to tak).

 

 

Podělte se s ostatními...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

2 komentářů

  1. Jarda Novák napsal:

    Proč vidíme zkreslené statistiky? A jaké statistiky se zobrazují normálně?

    • admin napsal:

      Zkreslené je asi příliš silné slovo…ale pokud máme Videoreklamy ve stejném účtu, jako ostatní kampaně, tak vidíme u videa pouze konverze, po kterých už nebyl žádný jiný proklik. Je tam prostě klasicky Last-Click (tedy spíše last-view) atribuce. To se ale stává málokdy – videa jsou typicky spíše na začátku konverzní trasy. Při klasickém nastavení tak u videa nemáme žádné konverze a pak si myslíme, že nefungují.

      Proto toto nastavení – kde vidíme každou konverzi a návštěvu, kterou video pomohlo přivést.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *