Chcete vědět, kolik lidí přišlo na Vaše stránky po zhlédnutí videoreklamy? Kolik lidí po zhlédnutí nakoupilo?
Lidé se přes video málokdy prokliknou na vaše stránky – v účtu tak u videokampaní vidíte velmi zkreslené statistiky. Videa je tedy potřeba měřit jinak.
Existuje jeden způsob, jak změřit každou konverzi po zhlédnutí videa – stačí nám k tomu nový účet a dva nové konverzní skripty na stránce.
Proč bych to dělal?
Tímto způsobem lze měřit nejen konverze a návštěvy po zhlédnutí videa, ale uvidíte pak i stejné statistky po impresi (uživatel video přeskočil). Můžete tak komplexně měřit vliv videa na výkon celého eshopu.
Co je potřeba udělat
- Pro toto měření budeme muset vytvořit zcela nový účet, kde budeme mít pouze videokampaně
- dále vytvoříme 2 nové konverzní akce
- Nákup (skript vložíme na konverzní stránku)
- konverzní okno 3 dny
- zahrnout do sloupce konverze: ano
- Počítat každou konverzní akci
- Návštěva (skript vložíme na všechny stránky webu)
- konverzní okno 1 den
- zahrnout do sloupce konverze: ne
- Počítat jednu konverzní akci
- Nákup (skript vložíme na konverzní stránku)
- Vytvořit si nové vlastní sloupce pro zobrazení těchto konverzí (nezapomeňte si vyfiltrovat správnou konverzní akci)
Tím máme vše připraveno a můžeme se pustit do vytváření videoreklam!
Na co myslet při vyhodnocení
→ Konverze se vám mohou duplikovat s konverzemi z klasického reklamního účtu, kde máte Search a Display. Pokud uživatel zhlédne video a poté se proklikne přes AdWords reklamu, tak se započítá konverze do obou účtů.
→ Zvolte si vhodně dlouhé konverzní okno – doporučují 3 dny až týden. Při delším časovém úseku už bude vliv videa minimální (uživatel si už video ani nepamatuje).
→ U bumperů uvidíme jiné statistiky, než výše (protože bumpery nepočítají zhlédnutí, ale imprese). Konverze tedy budou po prokliku na web a konverze po zhlédnutí zase po impresi (zní to zmatečně, ale je to tak).
Proč vidíme zkreslené statistiky? A jaké statistiky se zobrazují normálně?
Zkreslené je asi příliš silné slovo…ale pokud máme Videoreklamy ve stejném účtu, jako ostatní kampaně, tak vidíme u videa pouze konverze, po kterých už nebyl žádný jiný proklik. Je tam prostě klasicky Last-Click (tedy spíše last-view) atribuce. To se ale stává málokdy – videa jsou typicky spíše na začátku konverzní trasy. Při klasickém nastavení tak u videa nemáme žádné konverze a pak si myslíme, že nefungují.
Proto toto nastavení – kde vidíme každou konverzi a návštěvu, kterou video pomohlo přivést.